.

Jumaat, 7 Oktober 2016

PENIPU KENA TIPU






KES DUA KALI

TIPU

PENIPU KENA

TIPU


Syarikat: Azizan diperdaya

Minggu lalu, Universiti Malaya, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Infrastruktur Kuala Lumpur (IUKL) menegaskan tidak pernah menganugerahkan gelaran ijazah kehormat doktor keusahawanan kepada Azizan.
Sementara itu, berkaitan isu ijazah doktor kehormat Universiti Malaya (UM), Richworks mendakwa Azizan telah “disasarkan dan diperdayakan oleh pihak-pihak yang bukan wakil universiti tersebut”.
“Kami telah pun membuat laporan polis dan perkara ini sedang disiasat,” kata Richworks.
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

-------------

4 ulasan:

yb berkata...

Ini semua produk penipu no.1. Penyakit turun temurun dari mak, ayah, anak, cucu dan cicit. Ramai gagal exam tapi masuk institusi tinggi dengan surat sokongan bapak-bapak mentari dan downlinenya. Sudah masuk, tak boleh catch up dan menipu untuk lulus. Tempat belajar akur perintah mentari. Siapa berani lawan. Lama-lama semua terror menipu sampai melarat jadi barah tahap 4. Semua level dari paling top sampai ke bawah berkomplot. Semua tahu. Siapa taknak habuan. Ada juga anak-anak mentari yang bengap dipaksa masuk sekolah local yang baik-baik. Tapi sebab anak-anak bodoh dan ego, lingkup sekolah. Parents buat donno bila pengetua mengadu. Gasaklah kau.

Ini semua cerita ulang tayang dari dulu hingga sekarang. Benda menipu diterima baik. Ramai sokong penipu, itu antara penipu dengan tuhan kata mereka. Ambil pengajaran dan pengalamannya kata pengikut tegar. Hebat penangan penipu. Sekarang berselindung di sebalik ugama untuk nampak baik. Maka tumbuhlah sekolah2 ugama, ustaz dan ustazah. Bab ugama semua ingat baik tapi kalau budak sihat jadi gastrik bagaimana. Kena buli bagaimana. Barang-barang dicuri bagaimana. Bab ugama berduyun2 ikut sebab majority ikut. Yang terkini budak Terengganu petah cakap yang hendak tenyeh lada kepada siapa-siapa yang tak puasa. Siapa yang ajar tu? Kalau ustaz sekolah menipu sijil universiti dari padang pasir bagaimana?

Tanpa Nama berkata...

Tt, betul ke ini 2x tipu yang bermaksud si penipu kena tipu, atau adakah sebenarnya ini 2x tipu yang bermaksud si penipu menipu lagi?? Kunun dia budak berhingus yang inesen je terima gelaran dokter falsafah bila ada orang bagi, dan tambah lagi dia dalam keadaan separa sedar tanpa tau sebab, mungkin ada orang letak dadah dalam sarapan dia, lalu dia pakai jubah dan topi tanpa sedar, lalu turut serta dalam acara majlis tanpa sedar, lalu naik pentas bila nama diumum tanpa sedar, dan terima scroll ijazah dari vice chancellor, semuanya tanpa sedar, tau2 esoknya dia dah ada sijil doktor falsafah kehormat dalam bingkai tergantung di dinding bilik dia??? Oi, hebat betolllll dia nih??! Sekali lagi aku nak tanya, siapa mamat ni dan macamana (ramai) orang boleh terpercaye dengan ketipuan mat nih???!! God help us all!

Tanpa Nama berkata...

Pakar motibasi tak yakin dgn diri sendiri? Kena ada Dr baru yakin? Rupa2nya dah kena kencing dgn conman universiti. Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Gua dah cakap dulu.. meniaga x akan jadi kaya. Nak kaya kena menipu. Barulah berkat.