Isnin, 31 Oktober 2016

LAGI KENA PROJEK PAU







JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG'
BERITA BAIK

UNTUK PROJEK

PAU  KENA PAU

Bicara pertama kes berkaitan 1MDB di Singapura bermula

Perbicaraan melibatkan bekas pegawai bank BSI Singapura Yeo Jiawei, yang didakwa membantu transaksi haram melibatkan 1MDB, bermula hari ini.

Perbicaraan itu berlangsung dalam keadaan mahkamah padat dan pendakwa berkata mahu memanggil sembilan orang saksi, lapor Straits Times.

“(Ini) kes pengubahan wang haram paling rumit, canggih dan terbesar yang dikendalikan oleh CAD (bahagian hal ehwal komersial polis Singapura),” kata timbalan pendakwa raya (DPP) Tan Kiat Phen.

Tan berkata Yeo diwawancara oleh CAD pada Oktober 2015 dan ditangkap pada 17 Mac 2016.

Dua lagi bekas rakan sekerja Yeo – Yak Yew Chee and Yvonne Seah – juga berdepan pendakwaan jenayah.

Mereka didakwa atas salah laku terlibat dalam pemindahan wang kepada pelanggan-pelanggannya, termasuk hartawan kelahiran Pulau Pinang Low Teak Jho, yang lebih dikenali sebagai Jho Low.

Praperbicaraan untuk mereka berdua dijadual pada 24 November.

Seorang lagi pegawai bank Kelvin Ang, yang dilapor menjadi remisier untuk Maybank Kim Eng Securities, juga didakwa membayar penganalisis kajian untuk menghasilkan laporan penilaian yang memihak dalam sesetengah aset 1MDB.

Prosiding praperbicaraan untuk Ang ditetapkan pada 17 November.

BERITA INI

MENAKUTKAN

NAJIB TAPI

LEE GUMBIRA

NAJIB AKAN

BERI LAGI

KUEH PAU



---------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yahoo!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

pau ialah persidangan agong umno...tu pau halal bukan macam pau ahmad..

Tanpa Nama berkata...

minta tolong para mufti2 sekalian tanah melayu utk menolong najib dan rosmah..sila buat bacaan solat2 hajat, yassinan di masjid2 sabak bernam, sekincan, tanjung karang..wali2 mohon ditarik pertolongan allah taala agar menyelamatkan najib rosmah dan hadi..ketiga2 mereka mempunyai sumbangan besar keatas umat islam seluruh tanah bumi..doa2 ketika jumaat, sila la tukar ke doa2 kesejahteraan dan keselamatan najib rosmah dan hadi..pasti kecut telur2 imam, bilal diseluruh negara jika kafir atau ingar arahan..semoga allah mengambil pulang najib kepangkuanNYA dari segala fitnah dunia yg penuh dgn wajah2 cun altantuya..