Selasa, 8 November 2016

MELAYU ISLAM SEMUA SENYAP






MELAYU LINGKUP

HANYA SERANI

BERANI BERSUARA

APA JADI DENGAN

PANGLIMA SILAT

MELAYU JIHAD ?

APA JADI DENGAN

MARUAH MELAYU
Bekas duta persoal kemampuan Malaysia tangani ‘gergasi’ seperti China
 | November 7, 2016
Perubahan dasar luar Najib yang condong ke arah China tidak melalui proses perbincangan yang mendalam seperti mana pentadbiran sebelumnya, kata seorang diplomat veteran.

PETALING JAYA: Seorang diplomat veteran Malaysia berkata perubahan dasar luar Putrajaya yang dilihat secara tiba-tiba berpaksikan China hanya mengiyakan andaian ia sebenarnya lahir daripada krisis hutang 1MDB.
Dennis Ignatius, yang pernah berkhidmat sebagai duta Malaysia ke Kanada, berkata walaupun tidak sesiapa pun dapat menafikan kepentingan menjalinkan hubungan akrab dengan Beijing, persoalannya adalah sama ada Malaysia bersedia menguruskan kesan besar daripada penglibatan kuasa ekonomi besar seperti itu.
“Apakah sistem politik kita yang berpecah belah, korup dan tidak berfungsi bersedia cabaran mengurus gergasi yang kini kita teruja mempelawa masuk?” soal Dennis, yang mempunyai pengalaman lebih 30 tahun berkhidmat di beberapa negara termasuk China, United Kingdom dan Amerika Syarikat.
Dennis membuat komen itu dalam penulisannya diterbitkan FMT hari ini, beberapa hari selepas lawatan rasmi Najib menyaksikan kontrak berbilion dolar kepada China.

MANA MELAYU

MANA ISLAM

MANA BUMIPUTERA

MAO HU TANG

GADAI NEGARA

PADA CHINA

NAPA X BERSUARA






------------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mana boleh harap bebudak bodoh tuh ?????

Dah lahap DEDAK YOU-WANT

Kualiti beza lah

Nampak nya JIRAT di kata jIHAD

Tak boleh pakai lah