Selasa, 10 Januari 2017

LAGI KES TIPU JUAL AGAMA








JUAL AGAMA

NIAGA TERTUA

SAMA SAPERTI

NIAGA JUAL

PEHA AYAM

SIAM

Suami isteri didakwa tipu pelaburan Mekah, Madinah
 | January 10, 2017
Mereka didakwa menipu seorang ahli perniagaan kononnya ada pelaburan di Mekah dan Madinah hingga mangsa terpedaya dan menyerahkan wang bernilai lebih RM500,000.





JOHOR BAHRU: Sepasang suami isteri mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas dakwaan penipuan pelaburan program Islamic Hotel di Mekah dan Madinah, 2 tahun lalu.
Sheikh Saidey Nor Sheikh Abdul Rahman, 43, manakala isterinya Sofia Affendi, 42, masing-masing didakwa dengan 2 pertuduhan, yang dibacakan di hadapan Majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias.
Sheikh Saidey didakwa melakukan kesalahan menipu dan memperdaya seorang ahli perniagaan, Raja Farhana Raja Ali, 36, dengan menawarkan pelaburan pajak bilik hotel di Mekah dan Madinah, yang mana mangsa kemudiannya menyerahkan sekeping cek bernilai RM314,535.
Untuk pertuduhan kedua, tertuduh juga didakwa melakukan kesalahan yang sama sehingga mangsa menyerahkan wang berjumlah RM282,616.73 kepada tertuduh.
Sheikh Saidey didakwa melakukan 2 kesalahan itu di Restoran Remaja Bandar Baru Uda, Jalan Tampoi, pada April 2015 antara 8.30 hingga 11 malam.

DAHULU ADA

JUAL BELI

TOYOL 

DI MEKAH

RAMAI BANI

JADI KAYA

DAPAT TOYOL


------------------

Tiada ulasan: