Selasa, 25 Julai 2017

KULIAH TERBAIK TAHUN INI








TAHNIAH

SYABAS

KULIAH

TERBAIK
 

Permatang Pauh: Pas tetap lawan PKR

KOTA BHARU - Lawan tetap lawan. Itu kata dua Pas  terhadap PKR  apabila parti itu mahu meletakkan calon mereka bertanding di kubu kuat PKR di kerusi Parlimen Permatang Pauh pada PRU14 nanti.

Naib Presidennya, Tuan Haji Mohd Amar Nik Abdullah berkata, bukan sahaja di kerusi disandang Presiden PKR, i Dr Wan Azizah Ismail bahkan parti itu akan meletakkan calon di semua kawasan lain milik PKR.

“Kita lawan, lawan tetap lawan, memang kalah nombor dua. Kalau lawan satu sama satu Alhamdulillah. Kalau tiga penjuru pun kita lawan juga.

“Setakat ini memang dah (kita lawan) sebab kita tidak ada hubungan dengan PKR, jadi mana-mana kerusi PKR kita akan bertandinglah...itu terserah kepada kita,” katanya.

KULIAH

ini adalah kuliah politik
kuliah paling afdal
kuliah paling bijak
kuliah paling jelas
untuk kita semua
memahami politik

kuliah ini menjadikan kita
kenal siapa musuh
kuliah ini menjadikan kita
sedar dan faham peranan agama
kuliah ini membolehkan
kita semua menilai
peranan agama dan bagaimana
agama digunakan untuk
membodohkan orang ramai
dan bagaimana agama digunakan
untuk menghalalkan kezaliam

kuliah ini juga diharapkan
akan mendidik kawan kawan kita
yang masih berilusi
yang masih menyimpan harapan
yang mahu bekerja sama
dengan parti islam pas

kenyataan ini jelas tuntas
kenyataan ini adalah
kuliah agong untuk kita semua
amin

KALAU

MASIH TAKA

FAHAM JUGA

PERGI

MAMPOSLAH



---------------

2 ulasan:

DIDI KOTA BELUD berkata...

Partai harapan.. Jgn jadi mcm budak yg main buaya katup di youtube tu...... Dah tau benda tu mengatup.. Dilotakknyo pelir dio yg kulup tu bagi test katupan buaya eh... Kan nangis... Lain kali test pakai chopstik..... Kakakakaakakaka

Tanpa Nama berkata...

Kata kata Tuan Haji Mohd Amar Nik Abdullah ini membuktikan yg parti lobai bukannya amalkan politik matang tapi lebih kepada politik mcm binatang dan sembrono, tak ada strategi, mengikut hawa nafsu dan dendam kesumat.

walaupun parti lobai claim dah lama dalam arena politik malaya tapi nampaknya masih bodoh dalam mencatur strategi. t.kasih tuan haji kerana memberi pencerahan tentang siapa yg kami patut undi. membujur lalu melintang patah, ikrar kami satu suara dan matlamat kami cuma satu saja; tumbangkan najib rosmah, kerajaan rasuah dan amalan kleptokrasi.

kalau parti tuan haji sekadar nak test market atau ganggu undi, maaflah kami takkan layan. tuan haji boleh balik kampung sambil2 kira saki bali pokok balak yg ada di hutan. sebelum PRU bolehlah habiskan saki baki balak tu sebab selepas PRU insyaAllah akan ada kerajaan baru dan pencuri balak akan disiasat. hukuman kepada pencuri balak mungkin masuk penjara dan sekiranya ruu355 telah diluluskan mungkin tangan pencuri balak akan dipotong.