Sabtu, 25 November 2017

AL-FATIHAH






AL-FATIHAH


Masjid di Mesir diserang, sekurangnya 235 terbunuh

LELAKI bersenjata menyerang sebuah masjid yang sesak di daerah Sinai Utara, Mesir pada Jumaat dan meletupkan bom, membunuh sekurang-kurangnya 235 orang menjadikannya salah sebuah serangan terburuk di negara itu, lapor media tempatan. 

Bom diletupkan di masjid Rawda, hampir 40 kilometer di barat Sinai Utara sebelum penembak melepaskan tembakan kepada umat Islam yang berkumpul untuk menunaikan solat Jumaat, kata pegawai.

Hundreds of worshippers killed in Egypt mosque attack

Scores more wounded after al-Rawdah mosque in north Sinai targeted in attack marking major escalation in battle with insurgents


At least 235 people have been killed and scores more injured in a bomb and gun assault on a mosque in Egypt’s north Sinai, in the deadliest attack in the country in recent memory.

A bomb ripped through the mosque as Friday prayers were finishing, before militants in four off-road vehicles approached and opened fire on worshippers, a military source told the Guardian. Some witnesses said they had seen around 20 attackers.



----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alfatihah dan selepas ini akan ada Alfatihah lagi dan akan ada al fitnah dan akan ada pertubuhan Islam yang akan ditalkinkan ataupun akan ada pertubuhan yang dibayar untuk mengaku kelakuan jahil itu untuk tontonan warga dunia agar warga dunia membuat andaian Islam itu agama melahirkan pelampau ataupun mengolah persetujuan warga dunia Qatar perlu diserang ataupun syiah perlu dikambing hitam Iran perlu dilenyapkan ataupun bani al Saud dan proxy sedang merancang ataupun white house ada petunjuk baru merancang dan merancang untuk us dollars ataupun ianya project nato mengolah negara Islam menjadi munafik Dan berbalah sesama sendiri ataupun projek memajak negeri Arab seperti yg berlaku di Palestinian ataupun ataupun ataupun ataupun ataupun chengchengcheng Akan aku hidu peranan Malaysia dan tangan tangan yg tersembunyi