Selasa, 30 Januari 2018

MENGAKU WAKIL ALLAH






TOK AJI

BAIAH TU BUKAN

DENGAN ALLAH 

TAPI DENGAN

MALAON YANG 

MENGAKU JADI 

WAKIL ALLAH

Baiah dengan Allah pun mereka langgar, PAS persoal kontrak Amanah ikat calon

PETALING JAYA: Timbalan Presiden PAS  Tuan Haji  Ibrahim Tuan Man berkata beliau tidak percaya dengan akujanji pemimpin Amanah bagi menghalang calon parti itu lompat parti.

Menurutnya, pemimpin Amanah ketika bersama PAS dahulu juga pernah berjanji tidak lompat parti dan melakukan baiah (ikrar) atas nama Allah, namun tetap menyertai Amanah yang merupakan parti serpihan PAS susulan muktamar 2015.

“Kita ikat ahli kita dengan baiah, bukan dengan kita sahaja tetapi dengan Allah. Lalu parti Amanah pun kata, kami akan buat baiah. Tukang lompat akan buat baiah, aku tidak percaya.

“Tolong jangan kecewakan rakyat, PAS buat baiah, orang hendak lari kita tidak boleh buat apa-apa. Kita serah kepada Allah,” katanya dalam sebuah forum di Temerloh, malam tadi.
Sebelum ini, Amanah dan PPBM berkata mereka mengkaji cadangan kontrak untuk mengikat calonnya daripada melompat parti sekiranya menang pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).




BILA DAPAT

JADI WAKIL

SAPA LANTIK

TAK SAPA TAHU

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


----------------

2 ulasan:

kampong lad berkata...

Haramkan katak tak boleh ka? Pinda perlembagaan, wakil rakyat kecuali calon bebas, bila keluaq parti otomatik status wakil rakyat terbatal, kena buat prk, kerana khianat amanah majoriti pengundi.

Tanpa Nama berkata...

Woiii titm tutm tatm...
kingmaker pas menentukan dasar negara kepala hotak ko.... berkecuali utk jayakan GST tu dasar pas kot... 1mdb ko puas hati kepala hotak ko.... 1mdb makin kuat mencuri ape ko kata... ko baca skrip arul le... asyik lawan PH.. yg warga miskin felda kena tibai ummnoo ko tak peduli... kingmaker dasar negara my kaki