Rabu, 28 Februari 2018

TER HOTT TER NOWW TER KINI - NAJIB AKAN LARI










KONSPIRASI

 GLOBAL

TERAJANG NAJIB

DITERUSKAN


Indonesia rampas kapal mewah Jho Low di Bali

Indonesia hari ini merampas kapal layar mewah hartawan kontroversi Jho Low yang didakwa diperoleh menggunakan wang 1MDB, di Bali.
Aset itu antara dijejak oleh Jabatan Keadilan (DOJ), Amerika Syarikat (AS) dalam siasatan mereka untuk menyita aset yang dikaitkan dengan pengubahan wang haram melibatkan 1MDB.



“Kita sudah memeriksa anak kapal sejak semalam dan kini kita sedang bertindak kerana sudah menerima kelulusan mahkamah untuk merampas bot itu,” kata Agung Setya, pengarah ekonomi dan jenayah khas polis Indonesia

Indonesia, FBI seize Jho Low's yacht Equanimity in Bali


Indonesia on Wednesday seized a luxury yacht on the island of Bali sought by the US Department of Justice as part of a multi-billion dollar corruption investigation linked to Malaysian state fund 1Malaysia Development Berhad (1MDB), police said.
"We have been inspecting the crew since yesterday and now we are taking action since we have received approval from the court to seize the boat," Agung Setya, director of economic and special crimes at Indonesia's criminal investigation bureau, told Metro TV.
Reuters reported that television footage in Indonesia showed Indonesian officials talking to the crew on board the moored yacht.
Read more at https://www.malaysiakini.com/news/413822#VYmBOtmD1PQl0TdF.99

BERSEDIA NAJIB

AKAN LARI

---------------------

7 ulasan:

Awanama berkata...

Boleh percaya ke ni? Kalau orang malaysia yang tahan kapal layar ni, esok dah hilang kahkahkah!

Awanama berkata...

ya ampun..pak presiden jokowi, dimohon jangan diletuskan kapal layar mewah itu..mohon juga jangan diletupkan jho low dgn c4 atau apa2 jua bahan letusan..ini kerna, agar bisa dijadikan bahan sejarah malingsia, bahawa maling2 hebat dari malaysia ditewaskan oleh negara republik indonesia.jelas sudah, walaupun indonesia itu warga islam terbesar didunia, indonesia juga adalah negara republik.tapi awas pak joko, penasihat kepala maling itu adalah presiden ulama dunia..masakan MUI atau parti kiai bisa bedepan dgn haji hadi demi membebaskan kepala maling bernama najib ini?apakah pak joko akan senasib dgn ahok gabenor jakarta yg mengambil berat isi warganya..

Awanama berkata...

Lansap la tt... Ini berita sangat fitnah... Lu tak tau ka bapak presiden berketurunan bugis adalah berita fitnah... lu jgn main haa... itu kapal boley kautim punya... Duit banyak maaaa....


Awanama berkata...

Keh keh keh...sorok bawah kangkang rosmah je le

Awanama berkata...

Yang kena tangkap kapal.... bukan jo low...
Kebetulan kan sebelum pilihanraya...

*
**

Awanama berkata...

Klu rakyat malaysia masih nak kekalkan najib, tanggunglah bewak hidup sampai hancur negara ini. Umno dan pas dah jd bahan lawak dunia

Awanama berkata...

jeng jeng jeng...
lindungan perairan antarabangsa...

kapal mewah Equanimity 1mdb...
main dekat2 perairan malaysia kini...
latihan helikopter siap mau cabut lari...
ada helipad landing atas Equanimity...

so kalian kuncu kuncu take care sendiri...
gwa and rosie siap mau cabut lari...
I tengok pru14 tumbang dacing...
klo bijak siap lah cabut lari nanti...

isa sharil azeez nashar eddy...
bos2 institusi 1st batch hotel sg buluh pergi...
so long farewell gwa famili sudah cabut lari...
pru nanti gwa hilang tarak hadiri...