Sabtu, 17 Februari 2018

TETEK BESAR TEMPAYAN







TETEK
Kau ni main ikut suka hati kepala bapak kau jer nak komen. Kau tau ke hukum fizik. Belajar tak undang-undang biokimia. Fasih tak teori tektonik geology. Kau tau tak dari siasatan biokimia, tetek dibentuk dari beberapa bahan kimia semulajadi - sel kulit, sel daging, beberapa lapisan lemak, sel darah merah dan putih, air, serta susu.

BESAR

 Tetapi ada juga tetek yang mengandungi satu bahan kimia prosesan atau bukan semulajadi: silikon. Dari penyelidikan fizik pula, bahan bukan pejal - lemak, darah, air dan susu - membentuk 80% jisim sebiji tetek, yang membuatkan struktur tetek lembik dan lembut serta mudah bergoncang bila dikenakan tenaga kinetik. 

TEMPAYAN

Hasil rumusan tektonik pula, apabila dua jisim tetek yang bersebelahan mula bergoncang tidak sekata, pergerakan mereka akan membuatkan dua tetek itu bergeser dan bertindih lalu terhasil haba ultra tinggi, menaikkan suhu badan seterusnya membuatkan hangat di hati. Itu yang sebenarnya mengapa rosmah selalu panas hati pada najib, bukan sebab ultra berat 
on LARI BAWA BARANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/16/18





-----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Adakah analisa saintifik kamu ini memberitahu semua orang bahawa puan hajjah, yang memiliki jumlah jisim yang lebih besar dari rakyat biasa, apabila beliau memulakan pergerakan ke sesuatu tempat samada untuk bershopping atau beriadah, pergerakan itu membuatkan kepingan tektonik bergegar, bergerak dan bergeser menghasilkan gempa bumi?