Khamis, 11 Oktober 2018

GUA SUDAH CAKAP




WOIT
DR WAN AZIZAH

LU SOUNDLAH

TIM 

MAT SONGEL

Mustahak orang tahu cerita Wan Azizah ditawar jadi PM, kata Kadir Jasin


PENGAKUAN Dr Wan Azizah Wan Ismail bahawa beliau pernah ditawarkan jadi Perdana Menteri selepas Pakatan Harapan menang Pilihan Raya Umum ke-14 lalu penting untuk diketahui oleh semua orang, kata Ahli Majlis Tertinggi Bersatu A Kadir Jasin.

Walaupun maklumat itu sudah tersebar sebelum ini termasuk didedahkan sendiri oleh Wan Azizah, bukan semua orang tahu mengenainya, kata Kadir.

“Tindakan beliau mengulangi hal itu ketika berucap kepada rakyat Malaysia di Jakarta semalam adalah berguna kerana bukan semua orang tahu dan faham peristiwa yang terjadi pada malam 9-10 Mei itu,” tulis Kadir di blognya hari ini.


Aktivis politik Hishamuddin Rais kemudian turut mendedahkan perkara sama dengan lebih terperinci dalam siri tulisannya Merakam Sejarah di Malaysiakini, menceritakan kenapa majlis angkat sumpah Dr Mahathir tertangguh.

Dr Mahathir mengangkat sumpah di Istana Negara lebih kurang pukul 10 malam pada 10 Mei, sehari selepas rakyat membuat keputusan menolak Barisan Nasional.

Pada hari itu, Dr Mahathir dan semua ketua parti komponen PH dititah mengadap ke Istana Negara, yang difahamkan untuk majlis angkat sumpah pada pukul 5 petang.

Istana Negara dalam satu kenyataan kemudian menafikan sekeras-kerasnya dakwaan kononnya Yang Di-Pertuan Agong melengah-lengahkan pelantikan Dr Mahathir sebagai perdana menteri. – 10 Oktober, 2018.


WOIT

MAT SONGEL

DULU GUA 

BUKA KESAH

LU KATA GUA

KAKI JILAT

LU SUKA  JILAT

TU PASAL

LU TUDUH GUA

KAKI JILAT

LU PUN SUKA

RIMING RIMING

KAH KAH KAH

----------------

2 ulasan:

Libang Libu berkata...

Lu tulis la Mat Nuar tu la Mat Songel.

Bila LG nk berterus terang?

Kecot kot.

Tokli berkata...

Bro Tt. Gua lama dah rasa geram sama lu, asik2 citer pasal lobang..kadang2 naik muak.Lepas tu rasa macam nak basuh je jari gua lepas lawat blog lu.. Gua nak tanya satu solan bodoh je..andaikata esok Tun dah tak ada lagi, siapa yang nak ganti Tun jadi PM, Wan azizah ke? Hj Hadi? Zahid? Adus jangan macam tu bro..walaupun dia andaikata dia mmg suka buat mende2 tu..tapi wa lebih rela dia jadi PM dari ikut Zahid dan Hj Hadi..sekurang2nya dia tak nyusahkan rakyat, mencuri dan merompak..apa nak jadi pasal dia , dia punya pasalla..wa apa peduli selagi rakyat tidak disusahkan..
Justeru..justeru.justeru itu..lu lagi tak layak jadi PeeEmm walaupun lu cerdik tapi gagap..kah kah kah