Ahad, 19 April 2020

BETUL KE MUNKEE NI CAKAP




RAKYAT NAK

TENGKOK BUKTI

BETUL KE CAKAP

MUNKEE NI

ATAU HANYA

BERMUNKE MUNKE

KAH KAH KAH

Wakil rakyat langgar PKP tetap kena tindakan, kata Ismail Sabri


WAKIL rakyat tidak dibenarkan berhimpun, bergerak dalam kumpulan besar dan mengadakan jamuan sewaktu bertugas semasa Perintah Kawalan Pergerakan, kata Menteri Kanan Ismail Sabri Yaakob.

“Tiada siapa akan terlepas dari tindakan undang-undang jika ingkar dan tidak patuh undang-undang PKP

“Tidak betul tanggapan ada perbezaan dari segi pendekatan polis kepada setiap pesalah atau yang ingkar PKP,” katanya ketika ditanya dalam sidang media hari ini.

Katanya, beliau maklum mengenai kes yang dimaksudkan dan menambah, polis sudahpun bertindak ke atas kes terbabit.

“Polis sudah ambil tindakan dan kita serah kepada polis,” katanya dan mengingatkan wakil rakyat dan pemimpin kerajaan supaya mematuhi garis panduan untuk bertugas menja kepentingan rakyat kawasan.

Katanya, wakil rakyat tersebut antara lain tidak dibenar mengadakan jamuan dan perhimpunan bersar sewaktu bertugas untuk menyerahkan bantuan kepada rakyat.

Individu berkenaan juga tidak dibenar bergerak dalam gerombolan yang besar dan melibatkan banyak kenderaan

“Cukup dua atau tiga orang sahaja. Sebaik-baiknya guna petugas barisan hadapan yang sudah kita tetapkan di kawasan masing-masing,” katanya.

Beliau mengulas kes melibatkan wakil rakyat dan pemimpin kerajaan Perikatan Nasional, antara membabitkan exco Perak Razman Zakaria dan Timbalan Menteri Kesihatan Noor Azmi Ghazali.

Gambar menunjukkan jamuan disertai Razman dan Noor Azmi itu tular di media sosial. Polis dilaporkan akan mengambil keterangan Noor Azmi.

Turut tular, gambar seorang lagi timbalan menteri Abdul Rahman Mohamad sedang meraikan hari lahir bersama sekumpulan penyokong pada 13 April. – 19 April, 2020.


JANGAN PUTAR

JANGAN BERMUNKE

MUNKEE NI BIJAK

BERMUNKEE

MUNKEE

KAH KAH KAH

Tiada ulasan: