Selasa, 25 Ogos 2020

KANGKANG DAN DEDAH






WOIT

KANGKANG 

DULU

KEMUDIAN

DEDAH

KAH KAH KAH

Dr M gesa Tengku Zafrul dedah senarai 101 projek

BEKAS perdana menteri Dr Mahathir Mohamad menggesa Menteri Kewangan Tengku Zafrul Aziz untuk menyenaraikan 101 projek yang diberikan melalui rundingan langsung sepanjang tempohnya menerajui kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Pemimpin berusia 95 tahun itu berkata pendedahan Tengku Zafrul di Parlimen semalam telah menyindir bahawa kerajaan PH bertindak salah ketika kontrak bernilai RM6.61 bilion diluluskan.

“Sepatutnya Menteri Kewangan hendaklah dedahkan nama-nama mereka yang dapat projek berkenaan supaya rakyat akan tahu siapa yang melakukan perbuatan ini. 

“Kalaupun Tengku Zafrul berkata bahawa memang projek rundingan terus ini dibenar, tetapi pendedahannya dibuat seolah-olah ia adalah sesuatu yang tidak dibenar, dan satu kesalahan telah berlaku.

“Ini semua menimbulkan persoalan di kalangan rakyat, dan rakyat berhak mendapat maklumat penuh tentang siapa yang dapat, projek di mana, nilai nilai projek ini. Supaya kita dapat tentukan siapa yang mendapat nikmat istimewa ini. Ini perlu didedahkan kepada rakyat,” katanya. – 25 Ogos, 2020.


KALAU TAK

DEDAH

INI NAMANYA

TENGKU

PUUUNDEEK

PUKRAK MUKRAK

KAH KAH KAH

3 ulasan:

Cekpit Kelima berkata...

Isu akar dia rakyat dah kena tipu ngan Lim Guan Eng. Sembang kata takkan ada amalan runding terus..tup tup 6 billion. Aku dah byk kali bgtau PH ka PN ka BN ka MN ka semuanya politikus dan kerja mereka hanyalah berlumba untuk merembat harta rakyat. Mahathir Najib Anwar Muhyiddin Guan Eng Mat Sabu semuanya watak perompak harta rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Isunya adalah janji ph, tiada lagi direct negotiation, semua projek mesti melalui tender terbuka. Katanya sebab direct nego ni punca rasuah. Tapi masa madey jadi pm dia sendiri yg benarkan direct nego. Lain kali jgn janji benda yg tak mampu buat.

Tanpa Nama berkata...

Ini hanyalah budak suruhan........
Rupa paras nampak bodoh........
Masih mentah dlm politik........
tidak sama dgn budak suruhan buat kopi......
beli kueh......
pakai tuala hidang kopi.....
tarik tuala apa jadi......
kena tanya dato seri janda bak.....
kah kah kah........