Jumaat, 27 November 2020

ANWAR IBRAHIM - CUKUP LAAAA

 

ANWAR IBRAHIM

CUKUPLAAA

JANGAN TIPU LAGI

AMIN

PAKATAN HARAPAN

KAMU

RUNTUHKAN

AMIN

TIPU MAT SABU

TIPU GUAN ENG

A GOT NUMBO

AMIN

INI SEKALI LAGI

KANTOI

AMIN

CUKUP CUKUPLAH

AMIN



Tolak undi belah bahagi supaya boleh kaji perubahan belanjawan, kata Anwar

KETUA Pembangkang Anwar Ibrahim berkata beliau mengarahkan Ketua Amanah dan DAP untuk tidak membuat undi belah bahagi dalam Belanjawan 2021 semalam agar ahli Parlimen dapat mengkaji pindaan rang undang-undang tersebut.

“Walaupun rakan-rakan khususnya Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu merasakan perlu dibuat undi belah bahagi pada waktu itu, saya sebagai ketua pembangkang dan Pengerusi Pakatan Harapan meminta mereka tidak berbuat demikian.

“Ini supaya ahli-ahli Parlimen dapat meneliti secara terperinci dan mendalam keseluruhan pengumuman menteri kewangan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. 

Menurutnya ahli Parlimen berhak mempersoal apakah peruntukan ini adalah tambahan kepada yang sudah diumum atau terhasil dari pemotongan mana-mana kementerian lain.

“Ahli Parlimen juga perlu tahu dengan tepat berapa jumlah sebenar Belanjawan dan kesannya terhadap kewangan negara.

“Beberapa mekanisme termasuk berkenaan pengeluaran dana dari KWSP dan moratorium bank juga perlu diteliti,” katanya.

Beliau berkata masih ada peluang untuk menyatakan pendirian tegas termasuk melalui undian belah bahagi di peringkat jawatankuasa dalam minggu akan datang.

“Perlu saya nyatakan di sini bahawa dalam sejarah perjalanan Parlimen Malaysia belum pernah suatu belanjawan dipinda dengan jumlah atau dengan cara seperti ini.

“Ini adalah tanda kesediaan Perikatan Nasional melakukan apa sahaja untuk kekal berkuasa.

“Tetapi bagi rakyat Malaysia yang hilang pekerjaan dan bagi mereka yang mendapat peruntukan tambahan seperti di Sabah, nelayan, petani dan petugas barisan hadpaan Covid-19, mereka pasti gembira dengan pengumuman semalam,” katanya.

Belanjawan 2021 diluluskan dengan undi suara selepas beberapa pindaan dan pengumuman tambahan dibuat semasa penggulungan oleh Menteri Kewangan Tengku Zafrul Aziz.

Hanya 13 ahli Parlimen berdiri menyokong usul undian belah bahagi. – 27 November, 2020.

WAHAI ANWAR

BERUBAT

BUAT APA 

YANG PATUT

SAKIT GILA 

NAK JADI PM NI

DAH TEROK SANGAT

AMIN

KERAJAAN

PAKATAN HARAPAN 

DAH MOLEK 

AMIN

KAMU KACAU

KAMU SABOTAJ

AKHIRNYA RUTUH 

YANG 

SENGSARA RAKYAT

AMIN

SEKARANG NAK

KACAU SELANGOR

PULAK

AMIN

SABOTAJ SANA

SABOTAJ SINI

CUKUP CUKUP LAA

AMIN




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tolak undi melalui en bloc dengan alasan nak kaji belanjawan? Woiiiii. Ko nak kaji ke.. Nak pelingkup bajet kementerian ke.. Nak potong ka.,
Belanjawan suda lulus. Lolos! Padulik apa mhyudin. Janji ko dah akui kerajaan PN sah. Bukan kerajaan belakang jubor. Langkah sheraton yg disokong umno langkah tepat. Sebab ko dah sama sokong umno kasi lulus belanjawanggg. Kahkahkahkahkah