Jumaat, 21 Januari 2022

BURIT KETAT HARGA. MAHAL

 



Khalid  serah banglo, penthouse, kereta selepas isteri setuju poligami

KUALA LUMPUR – Mahkamah Tinggi Syariah di sini telah membenarkan bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Abd. Samad berpoligami selepas beliau bersetuju menunaikan hak-hak yang telah dikemukakan oleh isterinya sebelum ini.

Keputusan itu dibuat semalam oleh Hakim Abdul Halim Abdullah dengan membenarkan pembelaan isteri Khalid, Dr. Zaiton Abu Bakar bagi penyelesaian secara baik.

Penyelesaian secara baik telah dijalankan di hadapan hakim dan juga Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam yang telah bersetuju untuk memberikan sebuah rumah banglo diduduki mereka sekarang bersama sebuah penthouse yang mana kedua-duanya terletak di Shah Alam ditukar kepada Dr Zaiton.

Menurut peguam dari Tetuan Asri Musa & Co yang mewakili Zaiton, Nurfarhana Abd Manaf anak guamnya mengarahkan untuk berbincang secara baik dengan Khalid bagi memastikan hak-hak sebagai isteri pertama ditunaikan.

“Kita telah membuat satu perjanjian persetujuan Khalid dengan defendan antaranya adalah nafkah isteri direkod dan diputuskan di hadapan hakim. Plaintif bersetuju hendak berikan sebuah rumah banglo diduduki mereka sekarang bersama sebuah penthouse yang mana kedua-duanya terletak di Shah Alam ditukar kepada Dr Zaiton.

“Juga sebuah kereta jenis Proton X70 yang sedang digunakan bersama-sama elaun tambahan kad kredit kepada defendan. Dalam perjanjian itu turut direkod nafkah bakal isteri juga akan diberikan,” katanya mengikut laporan media pagi ini.

Semua pertukaran nama terhadap hartanah-hartanah itu akan dilakukan sejurus selepas selesai ansuran sewa beli kelak.

Sebelum ini, pada 8 Disember lepas, Dr Zaiton telah memfailkan pembelaan dan tuntutan balas terhadap permohonan poligami oleh suaminya di Mahkamah Tinggi Syariah sebelum Pendaftar Mahkamah, Norbyetty Mohd Nasir membenarkannya dan menetapkan sebutan semula pada 20 Disember lalu.

Khalid bagaimapun ketika dihubungi media enggan mengulas tentang perkara itu. 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

PAKAI LAMA2

JADI LOHE

KAH KAH KAH

LU INGAT NAK

DAPAT 

BURIT KETAT 

MURAH KE ?

KAH KAH KAH

LEPAS NI

PAKAI 5 TAHUN

ANAK 3 EKOR

BURIT JADI LOHE

KAH KAH KAH

KENA BELI AUDI

CARI BURIT BARU

KAH KAH KAH

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa dah hang pa ni , jealous ke ? Oklah tu jantan sejati bukan macam setengah orang peliaq gatal kahwin senyap2 di Thailand last sekali semua bergaduh . Walau macam mana pun quotanya 4 kalau mampu teruskan saja kah kah kah

Unknown berkata...

Cer tt risik sikit, cantik sangat ke? Bergetah sangat ke, ketat sangat ke bakal bini khalid broker tu sampai sanggup bergolok bergadai mcm tu sekali.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun sekali sekala gwa tension tengok Khalid bergaduh, bertenking dgn orang, tapi dia jugak tolong dapur jalanan ketika menjawat jawatan menteri. Pasal kawin, pisah, cerai, Kita semua xboleh claim expert. Bila suami isteri bergaduh sampai tahap kritikal, baik berpisah. Soal harta barang , Susah negotiate. Kebiasaan nya laki Akan kalah bila gaduh pasal harta barang, duit. Steady bro, take it easy.