Khamis, 16 Mac 2023

IMRAN KHAN ADA DI TERENGGANU



Mahkamah keluar waran tangkap ke atas exco Terengganu

MAHKAMAH mengeluarkan perintah waran tangkap ke atas Exco Terengganu Mohd Nor Hamzah yang gagal hadir memberi keterangan bagi petisyen pilihan raya kerusi Marang hari ini.

Peguam Amin Othman berkata Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu mengeluarkan arahan pada Selasa lalu supaya Mohd Nor hadir ke mahkamah pada hari ini.

“Namun begitu, pada pagi ini Yang Berhormat Mohd Nor gagal untuk menghadirkan diri ke mahkamah,” kata Amin.

Atas permohonan beliau, Hakim Hassan Ghani seterusnya mengeluarkan perintah waran tangkap terhadap Mohd Nor, katanya.

Beliau berkata petisyen pilihan raya bagi kerusi itu akan disambung semula pada Ahad.

Umno Terengganu memfailkan petisyen pada 3 Januari bagi membatalkan kemenangan di tiga kerusi – Marang, Kuala Terengganu dan Kemaman.

Selain Jasmira bagi kerusi Marang, petisyen difailkan oleh calon Mohd Zubir Embong bagi kerusi Kuala Terengganu dan Ahmad Said bagi Kemaman.

Ahmad yang juga pengerusi Umno Terengganu mendakwa ada “bukti jelas” oleh saksi yang mendakwa menerima wang daripada PAS yang memancing undi di tiga kawasan itu.

Pada bulan lalu, hakim memerintahkan perbicaraan penuh bagi petisyen Parlimen Marang selepas menolak permohonan Perikatan Nasional (PN) untuk membatalkan petisyen tersebut. – 16 Mac, 2023.

POLITIK KITA

MACAM PAKISTAN

KAH KAH KAH

DI PAKISTAN

POLIS CARI

IMRAN KHAN

TAK DATANG

KE MAHKAMAH

AMIN

DI GANU

MAT NOR CUNT

TAK DATANG

KE MAHKAMAH

JENG JENG JENG

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah sukar perbetul orang alim campur ular Dan mak kah kah kah semua dia pandai belaka kah kah dia tahu semua kah kah kah