Jumaat, 24 Mac 2023

MADEY TIBAI GEROMBOLAN

 


‘Kenyataan UMNO’ — Mahathir

DI antara ketetapan mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO ialah
2. UMNO turut menzahirkan kebimbangan sentimen permainan kaum dan agama yang terus menular. Justeru menggesa Kerajaan mengambil tindakan tegas bagi membendung fenomena yang boleh merosakkan keharmonian negara.
Perlembagaan UMNO menyebut
3.3 ………. membela Kepentingan Raja-Raja Melayu, Bangsa Melayu, Bumiputera, Anak Negeri Sabah dan Orang Asli…… (termasuk) perkara dalam Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.
Tetapi sekarang orang Melayu yang rancang melancar proklamasi berkenaan masalah yang dihadapi oleh orang Melayu pun tidak dibenar.
Proklamasi yang tidak sentuh kaum lain dianggap rasis. Jika orang Melayu tidak dibenar bincang masalah orang Melayu dan tidak boleh sentuh kaum lain, tidak pun boleh bincang akan ajaran agama Islam, maka akan terhapuslah kebebasan bersuara oleh orang Melayu.
Apakah ini perjuangan UMNO. Apakah ini UMNO.
Atau apakah UMNO sudah diperalat oleh pemimpin yang durjana, yang menjadi UMNO alat untuk kepentingan pemimpinnya.
Wahai ahli UMNO,
Sedarlah.
UMNO sudah gugur perjuangan asalnya. Parti UMNO tidak ada lagi.
Yang ada ialah bangkai yang diperalat untuk menyelamat pemimpin yang bergelumang dengan jenayah.
DR MAHATHIR BIN MOHAMAD
24 Mac 2023

TIBAI

JANGAN TAK

TIBAI

KAH KAH KAH

AMIN


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau orang Melayu masih tak paham pasal Madet ini entah lah nak kata apa, dia cakap Melayu malas, Melayu bodoh kemudian dia perintah negara selama 22 tahun, apa dia sudah buat bagi majukan Melayu? Saja tanya bukan kaum kerabat kroni dia dulu termasuk UEM sakan sapu semua projek, Ting Pek King dapat projek kiri kanan sampai projek Bakun bagi dekat dia, projek LIMA, Anadha Krishan tak payah cakap lah, apa pulangan kepada Melayu? Ada bantu pesawah ada bantu nelayan ada bantu petani majoriti siapa? Kalau tak bantu tak payah sembang kari lah Madet, kah kah kah dia paling mudah lupa, masa ada kuasa dia jaga kroni dia sampai semua tak dapat, bila Bossku, Pak Lah mula buat baik sikit dia mula perangai hasut Melayu sampai jatuhkan mereka, kah kah kah dia betul prihatin pasal negara atau dia nak jaga kaum kerabat dia saja? Siapa molek siapa betul siapa layak kalau ikut buku Madet? Saja tanya? Setakat ini semua dia kata tak betul, dia seorang betul semua, lurus teguh tapi umur sampai kubur kah kah kah kaum kerabat dia semua billion tak ada level juta dah kah kah pun hasad dengki Kerala tidak kesudahan amin, semoga sebelum menjadi wasiat baik taubat sangat sangat, akan sampai masa selipar sampai muka oleh orang-orang Melayu yang telah diperkudakan selama ini oleh Madet kah kah kah