Rabu, 5 April 2023

YANG MISKIN PERLU BANTUAN


YANG MISKIN

PERLU BANTUAN

AMIN

Unknown commented on 
"KWSP ISU KEMPEN 
WARGA MISKIN"

Semua ada agenda sendiri, ada orang jalan kaki dari JB ke KL, solidarity KWSP kah kah kah kalau emak sakit, kalau bapa sakit suruh ambil ubat di KL sanggup tak jalan kaki? Saja tanya kah kah siapa pernah jalan kaki ke sekolah? Mungkin dulu ya, tapi semua ini cara main isu, main sentimen main perkauman main agama supaya orang percaya kah kah kah, semua jelas motif apa nak dicapai? Nak guling kerajaan atau nak KWSP saja? Kalau lulus keluar KWSP apa jadi nanti, dapat duit simpan masa tua selalu selesai semua masalah negara? Kah kah kah semakin cerdik semakin bodoh kah kah kah

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

W2020 di sirih junjungkan, dikevadikan oleh Tun Kutti Kerala pada 1990, Kutti royak pada tahong 2020 misking eileek. Khir Toyol royak kita dah tak jumpa sosok misking di Selangor pada 2005.

Sikalang dah 2023, Sang Misking masih borombik(ramai), yang kaya simpan biliyun2 yang misking (hampir semua Melayu) makang sekali sehari. Kata Kutti, Melayu misking sebab mereka poloso(malas) .. tak macam anak2 Kutti, dalam mereka tidor dapat projek biliyun2.

Kata Kutti, ari ni ramai Melayu masih papa kedana akibat pukulan El-Tiduri, Mappadulong, Malikul, Mail Bera .. dan pada era Al-Bontoti, kata Kutti keadaan akan jadi lebih teruk.
Kata Kutti hanya dia sahaja boley selamatkan umat Melayu dari papa kedana.

Tapi apa mahu takut .. Melayu mudah lupa .. ingat,ingat bila Kutti mula2 jadi PM, Malaya adalah "Harimau Asia", di penghujong era dia selama 22 tahung Malaya dah jadi "Babi Asia" .. kahkahkah.

Tanpa Nama berkata...

melayu ni, duit bukan budaya. malah budaya melayu duit tak ada nilai. pening british nak kutip cukai sebab melayu tak ada duit dan tak mahu duit. sebab tu melayu tak akan simpan duit. masa depan ke hari tua ke yang dia mahu makan sekarang. mahu entot, entot sekarang apa mahu keluar lagi 9 bulan dia tak mahu tahu.