Ahad, 4 Jun 2023

DUA CAMPURAN TERBAIK

 


Suri rumah rugi RM110,556 tertipu kerja 'like and share'

SEORANG suri rumah mendakwa kerugian RM110,556 selepas diperdayakan sindiket penipuan yang menawarkan pekerjaan sambilan menerusi aplikasi media sosial. 

Ketua Polis Pahang  Yahaya Othman berkata mangsa yang berusia 36 tahun mendakwa pautan iklan di Telegram pada 30 Mei lepas hanya memerlukan dia membuat tanda suka dan berkongsi video YouTube. 

“Mangsa berkata ditawarkan komisen antara 15 ke 20% bagi melakukan lapan tugasan namun dia perlu membuat bayaran terlebih dahulu bagi mendapatkan pautan ke video terlibat. 

“Tertarik dengan jumlah komisen menyebabkan mangsa mengeluarkan wang simpanan serta meminjam daripada rakan-rakan untuk membayar suspek,” katanya menerusi kenyataan hari ini. 

Yahaya berkata mangsa telah membuat 21 transaksi pemindahan wang secara dalam talian ke lima akaun diberikan suspek sebelum menyedari dirinya ditipu dan telah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan semalam. 

Yahaya menasihatkan orang awam agar tidak mudah terpedaya dengan tawaran iklan di media sosial terutamanya yang menawarkan keuntungan tinggi dan pekerjaan mudah. – Bernama, 4 Jun 2023.

TAMAK

CAMPUR BODOH

TERBAIK UNTUK

DITIPU

AMIN

BODOH CAMPUR

NAK KERJA SENANG

NAK CEPAT KAYA

PASTI  MUKA

KENA TIPU

AMIN

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila nak tangkap dan heret Tun Mahathir Mohamad ke mahkamah.. Tun Dr Mahathir Mohamad jika didapati bersalah akan dipenjara 20 tahun ...Kah kah kah..

Sepandai pandai jadi barua DAP@LeeKwanYew akhirnya sesama sendiri berbunuhan sesama sendiri... Akhirnya hanya sekor Jho Low jadi pemenang... Barua barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan... Pada orang Melayu' ini lah iktibar dan pengajaran bila seronok terkinja kinja jadi barua barua kaum mata sepet..!!

Polis melengkapkan kertas siasatan terhadap Mahathir bersabit kes penghinaan institusi diraja.

Polis melengkapkan kertas siasatan terhadap Dr Mahathir Mohamad berkait dakwaan menghina institusi raja.

Barua vs Barua DAP@LeeKwanYew makin hottt, makin panassss dan makin mengelegakkk..!!

Kasi tepokkkkk satu kalii...!!! Angkara sekor Jho Low semua Melayu' berantakan berbunuhan PRU 14 dahulu. Jho Low sampai sekarang lepas be as kaya raya sambil ketawa dengan kaumnya tengok barua barua Melayu' DAP@ LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri..!!

Akhirnya Jho Low yang Menang.. Sekor Jho Low sedang ketawa tepok tangan smbil terbahak bahak guling guling macam babi bersama kaum mata sepetnya di Malaysia Dan tuan besar mata sepet di Singapura... Kikiki

Haaahh tepokkkkk...!!

Zety Dan Taufik Ayman serta Nik Faisal pun boleh tumpang tepok tangan.... Barua DAP@ LeeKwanYew ini juga akhir nya berantakan dan berbunuhan sesama sendiri..

haah tepokkk lagi..!!

kah kah kah

Setiausaha Polis, Noorsiah Saaduddin, berkata kertas siasatan itu akan dirujuk kepada Jabatan Peguam Negara minggu depan selaras peruntukan undang-undang.

Saya ulangggg...!!

Sepandai pandai jadi barua DAP@LeeKwanYew akhirnya sesama sendiri berbunuhan sesama sendiri... Akhirnya hanya sekor Jho Low jadi pemenang... Barua barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan... Pada orang Melayu' ini lah iktibar dan pengajaran bila seronok terkinja kinja jadi barua barua kaum mata sepet..!!

Maka mulai Jun 2023 ini wahai Melayu sekelian...

June 2023 ini maka kesemua saki baki barua DAP@LeeKwanYew yang masih ada mesti dilingkupkan kesemuanya secara total..!!

#lingkupkanbaruaDAP@leekwanyew