Ahad, 4 Jun 2023

KLIM KEMBALI SINGAPURA. !!!



KLIM KEMBALI

SINGAPURA

AMIN

Unknown commented on 
"CHINA YANG KAYA"

pada gua tak pelik..andai sanusi mb kedah boleh berhajat mengambil semua penang, gua fikir elok dibuka semula pekung2 ketuan raja2 melayu termasuk raja/sultan kedah.gua ada baca kisah perkwahwinan atau pertabalan diraja kedah dgn kos yg tinggi selama beberapa malam.gua juga pelik mengapa sultan kedah memajakkan penang dan mohon perlindungan british.sedangkan mulut2 kajian prof melayu menunjukkan melayu ini kuat, pandai besi,pandai segalanya malah kuat berlawan.gua fikir parameswara boleh claim melaka raya, parameswara menerima kedatangan china melalui laut oleh armada terbesar didunia yakni laksamana cheng ho. 
sejak dulu lagi terjalin persahabatan malah perkahwinan alam melayu dan china demi megukuhkan kekuasaan. british juga berkawan dgn cina kaya raya,tokey2 bijih.org2 cina bukan saja menguasai ekonomi malaysia malah ekonomi indonesia juga, apatah lagi singapore, apatah lagi no 2 dalam ekonomi dunia. ekonomi ulama tangga keberapa?semuanya salah china namun akhirnya china melabur ree di kedah.


 china simpan jho low, china doll kesukaan melayu.website niaga shopee cina, tiktok cina, bak kata arwah tuanku, org melayu ni nak buat jarum pun tak reti..tun razak berkawan dgn china utk hapuskan KPM, KPM diluluskan british..last2 hadi masih lagi berada dlm perlembagaan british sehingga kini.begitu la melayu, bolak balik tunding sana sini.

Tiada ulasan: