Ahad, 13 Ogos 2023

KES ZAHID MAKIN BERAT


Zahid perlu letak jawatan, kata Idris

VETERAN Umno Idris Jusoh menggesa presiden parti Ahmad Zahid Hamidi berundur berikutan prestasi buruk parti itu dalam pilihan raya enam negeri semalam.

“Umno kalah teruk di PRN semalam. Umno kalah 100% di Terengganu. 

“Zahid Hamidi perlu letak jawatan,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook. 

Pada pilihan raya semalam, Umno mengalami kekalahan besar dengan hanya memenangi 17 kerusi daripada 108 kerusi yang ditandinginya di enam negeri.

Ia hanya menunjukkan prestasi baik di Negeri Sembilan yang memenangi 14 kerusi negeri. Di negeri lain, Umno kehilangan beberapa kerusi tradisinya.

Beberapa pemimpin veteran parti turut tewas.

Umno, melalui Barisan Nasional, adalah sebahagian daripada kerajaan persekutuan yang dipimpin oleh Pakatan Harapan dan Anwar Ibrahim.

Dalam pilihan raya negeri, BN dan PH bergabung kekuatan untuk menentang Perikatan Nasional. – 13 Ogos, 2023.


WOIT

ZAHID TAKLEH

LETAK JAWATAN

KAH KAH KAH

BILA LETAK

JAWATAN 

KERAJAAN

RUNTUH

AMIN

BILA RUNTUH

ZAHID MASUK JIL

AMIN 

UMNO BOLEH 

PERGI PUKEMAK 

KAH KAH KAH 

ZAHID WAJIB

SELAMATKAN

 DIRI DULU

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Setiap kali kalah sejak 2008 ingat tak, semua pakat pakat cari alasan, kerjasama dengan DAP, tidak dapat sokong Melayu, Bossku masuk penjara, calon cacat, otak rencat, kote tak naik, kah kah kah tapi pernah sesiapa cari kenapa Melayu yang sokong dahulu tak mahu sokong sekarang? Siapa dapat jual ubat dengan cerita molek akan menang kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Derih dah hilang pau bila kena pencen Pengerusi Felda oleh Zahid ganti dgn Sabree Cik. Dulu Derih mcm makan besar dgn Patrick Badawi Wang Ehsan buat projek2 infra di Terengganu. Abis dah pau. Nak cari makan dgn Abah kena join PAS le, tapi Abah dah nak keluar masuk Mahkamah.