Selasa, 9 Julai 2024

RAFIZI SASARAN SUNAK DARI ANWAR


Tindakan tatatertib menteri kempen guna jentera kerajaan, kata Anwar

TINDAKAN tatatertib akan diambil sekiranya terdapat bukti menteri atau agensi menggunakan jentera kerajaan semasa kempen pilihan raya, kata Perdana Menteri Anwar Ibrahim di Parlimen hari ini.

Anwar, memberi jaminan ini susulan keputusan Kabinet yang mewajibkan semua menteri, penjawat awam dan agensi mengelak daripada menggunakan jentera kerajaan sejurus selepas hari penamaan calon.

“Ini kerana ia berkaitan dengan prinsip, kita berpegang teguh dalam membanteras rasuah dan menghalang sebarang amalan rasuah berterusan. Namun, jika sesuatu projek dimulakan sebelum hari penamaan calon, saya tidak percaya ia perlu diteliti lebih lanjut.

“Sekiranya terdapat pelanggaran mengenai perkara ini, Kabinet harus mengambil tindakan tatatertib kerana melanggar keputusannya sendiri,” katanya kepada dewan semasa sesi Waktu Soal Jawab Menteri di Parlimen.

Perdana Menteri berkata demikian ketika menjawab soalan Awang Hashim (PN-Pendang), yang ingin tahu sama ada kerajaan bersedia menghentikan amalan seperti mengumumkan projek baharu di kawasan yang terlibat dalam pilihan raya. – 9 Julai, 2024.

KAH KAH KAH

SEMUA DIRANCANG

PERANGKAP 

DIPASANG 

AMIN

SASARAN RAFIZI

UNTUK DI SUNAK

KAH KAH KAH

SUNGAI BAKAP

PERANG ANWAR

LAWAN RAFZI

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: