Selasa, 13 Ogos 2024

JENERASI ZAHID


Polis mengaku minta rasuah RM400 didenda RM1,500

MELAKA – Padah meminta rasuah RM400 bagi melepaskan seorang pemuda dari sekatan jalan raya tiga tahun lalu, seorang anggota polis berpangkat koperal didenda RM1,500 oleh Mahkamah Sesyen, di sini, hari ini.

Hakim Elesabet Paya Wan membuat keputusan itu selepas menerima pengakuan bersalah tertuduh, Mohd Rizal Abd Rahman, 42, sejurus pertuduhan pilihan dibacakan jurubahasa mahkamah.


Padah terima rasuah RM900, pegawai tadbir didenda RM2,000

MELAKA – Seorang pegawai tadbir Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG) didenda RM2,000 oleh Mahkamah Sesyen Ayer Keroh, di sini, hari ini selepas mengaku bersalah atas dua pertuduhan menerima suapan berjumlah RM900 sejak dua tahun lalu.

Tertuduh, Mohd. Rozaiman Rahmat, 45, membuat pengakuan itu bagi pertuduhan pertama dan ketiga sejurus dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim Elesabet Paya Wan


PERKEMBANGAN

TERBARU

AMIN

RASUAH DAH

JADI BUDAYA

AMIN

SEMENJAK ZAHID

BEBAS

SEMENJAK ISA SAMD

BEBAS

RASUAH DILIHAT

SEBAGAI PERKARA

BIASA

AMIN

INI JENERASI

ZAHID

AMIN

MACAM NYAMUK

WAKTU SENJA

GANGGU SIKIT

TAPI TAKADA

APA APA MUSIBAH

AMIN

KHALAS

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa akan jadi pada Malaysia jika blackrock memboikot dari melabur dalam Malaysia. Adakah bangsa melayu akan menjadi bangsa yang paling hina serta pariah di dunia? Ikutlah temberang bodoh wan fhysal si pencetak duit gila.

Tanpa Nama berkata...

suruh ambiga demo..

Tanpa Nama berkata...

1 kes ambik sikit sangkut 47 kes ada kes Lepas dpt jdi TPM lagi kahkahkah teruskan bersuara sjalah

Tanpa Nama berkata...

95 peratus penjawat awam orang kita, apa mahu hairan, apa mahu pelik apa mahu jelik, kah kah kah semuanya bisa bisa saja macam cakap Tok Najib kah kah kah boleh diskaun boleh bebas boleh teruskan budaya bagus, teruskan amalan baik, sekali dalam setahun boleh cuci dosanya boleh bagi kosong asal sama adalah terbaik naungan payung ada selagi budaya masyarakat Malaysia