Isnin, 9 September 2024

MASUK KAN ROSMAH KE DALAM JIL - KHALAS



Permohonan Rosmah mahu hakim dengar kes saman 1MDB tarik diri ditolak

KUALA LUMPUR – Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak permohonan  Rosmah Mansor yang mahu hakim mendengar kes saman sivil 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terhadapnya menarik diri atas alasan berat sebelah.

Hakim, Adlin Abdul Majid enggan menarik diri dan memutuskan isu berat sebelah seperti dakwaan pemohon dalam kes saman bernilai AS$346 juta tidak timbul.

Perkara itu dikemukakan oleh Rosmah kerana Adlin pernah menjadi rakan kongsi firma guaman, Lee Hishamuddin Allen & Gledhill (LHAG) yang ketika ini mewakili 1MDB dalam prosiding ini.

Kata Adlin, beliau pernah berkhidmat dengan firma itu secara profesional bukan dengan defenden dalam kes saman sivil ini.

“Permohonan ini dibuat kerana adanya kebimbangan akan wujud situasi bias oleh saya terhadap defendan tetapi ini tidak berkaitan langsung.

“Oleh yang demikian, saya tolak permohonan ini,” katanya ketika membacakan penghakiman beliau petang ini di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Isteri bekas Perdana Menteri itu telah disaman 1MDB berhubung pembelian barangan mewah bernilai lebih AS$346 juta didakwa dana diseleweng menerusi 1MDB.

1MDB dan anak syarikatnya, SRC International menuntut Rosmah membayar AS$346 juta yang didakwa oleh mereka telah digunakan membeli barangan kemas, beg tangan mewah.

Kedua-dua syarikat itu juga memohon deklarasi mereka mempunyai hak terhadap barangan mewah itu yang didakwa telah dibeli melalui dana syarikat mereka.

Rosmah pada Jun lepas telah memfailkan permohonan supaya Adlin menarik diri daripada mendengar prosiding sivil ini kerana pernah dikaitkan dengan LHAG yang telah dilantik oleh 1MDB dalam kes berkenaan.  –

SEMUA INI

DIBUAT UNTUK

LAMBATKAN

MASUK JIL

AMIN

ROSMAH HARAP

UMNO NAJIB

AKAN BERKUASA

SEKALI LAGI

AMIN

SEMUA BEBAS

BOLEH ROMPAK

SEKALI LAGI

AMIN

MASUKAN ROSMAH

SEGERA KE DLM

PENJARA

AMIN

KAHLAS

Tiada ulasan: