Khamis, 3 November 2011

KES ROGOL AMAH DI BUKA DI LONDON




POTONGAN DARI AKHBAR INDONESIA




MEKANISME AKAN DIWUJUDKAN BAGI TANGAN JENAYAH SIBER - meloya

LONDON 3 Nov. – Persetujuan telah dicapai untuk mewujudkan satu mekanisme jaringan antarabangsa yang jitu bagi menangani masalah jenayah siber, kata Rais Yatim.
Dia berkata, persetujuan itu dicapai dalam Persidangan London mengenai Ruang Maya yang diadakan selama dua hari dan berakhir di sini semalam.

"Rumusannya ialah kerjasama dan jaringan antarabangsa antara negara di seluruh dunia perlu wujud dan mekanismenya akan ditentukan dalam urusan rasmi yang lain.

"Jadi dengan itu, dapat dirumuskan bahawa persidangan ini telah membuka mata dunia supaya menentukan bahawa jenayah siber harus ditangani secara bersekutu sama ada di peringkat nasional, wilayah atau antarabangsa,” katanya selepas menghadiri persidangan berkenaan di sini semalam.

Seramai kira-kira 700 peserta menghadiri persidangan, yang terdiri daripada kalangan pemain utama ruang maya dari seluruh dunia termasuk daripada kerajaan, industri dan masyarakat sivil. – Bernama


NGO TERIMA LAPORAN AMAH DIROGOL





ini berita
yang ingin
kita baca:



MEKANISME AKAN DIWUJUDKAN BAGI TANGANI JENAYAN ROGOL AMAH

LONDON 3 Nov. – Persetujuan telah dicapai untuk mewujudkan satu mekanisme jaringan antarabangsa yang jitu bagi menangani masalah jenayah rogol amah, kata Rais Yatim.

Dia berkata, persetujuan itu dicapai dalam Persidangan London mengenai Ruag Rumah dan Hak Asasi Amah ( RRHAA) yang diadakan selama dua hari dan berakhir di sini semalam.

"Rumusannya ialah kerjasama dan jaringan antarabangsa antara negara di seluruh dunia perlu wujud dan mekanismenya akan ditentukan dalam urusan rasmi yang lain.

"Jadi dengan itu, dapat dirumuskan bahawa persidangan ini telah membuka mata dunia supaya menentukan bahawa jenayah rogol amah harus ditangani secara bersekutu sama ada di peringkat nasional, wilayah atau antarabangsa,” katanya selepas menghadiri persidangan berkenaan di sini semalam.

“ Malaysia yang banyak mengunakan khidmat Amah dari Indonesia akan memastikan bahawa semua amah yang berkerja di Malaysia akan mendapat pembelaan dan keselamatan yang baik. Kebelakang ini banyak laporan kes rogol amah yang telah diterima oleh pihak polis.”

Walau bagaimana pun kes rogol amah ini telah berkurangan. Kes terakhir yang mendapat liputan besar media ialah aduan seorang Amah yang bernama Robiah. Amah dari Indonesia ini telah membuat laporan kepada sebuah badan NGO – Migrant Care – yang beribu pejabat di Jakarta. Amah ini telah membuat laporan yang dia telah dirogol oleh Rais Yatim

Seramai kira-kira 700 peserta menghadiri persidangan, yang terdiri daripada kalangan pemain utama ruang maya dari seluruh dunia termasuk daripada syarikat pekerja asing, kerajaan, industri dan masyarakat sivil. – Tiewnama


1 ulasan:

Menteri UMNO Rogol Budak Kecik berkata...

Di negara Islam Hadhari yang tak makan babi, melawat pelacur China dolls akan ditangkap bersama-sama dengan pelacur China Dolls. tetapi merogol amah dari Indonesia tidak akan ditangkap malah boleh kekal jadi menteri.

Di negara Islam Hadhari Malaysia, merogol amah tidak akan ditangkap sama seperti negara Islam Wahabi Arab Saudi dimana majikan Arab yang merogol amah Indonesia & Filipina tidak akan ditangkap. Tetapi di negara Israel, Presiden Zionis yang juga tidak makan babi dipenjarakan kerana merogol.

Mengapa melawat pelacur - suka sama suka - boleh ditangkap manakala merogol amah - suka sama tidak suka - tidak ditangkap? Mana JAIS? Mana JAKIM? Mana ketua agama Islam Hadhari? Mengapa Ketua Agama Islam Malaysia tidak mengeluarkan kenyataan?

Mengapa sesiapa yang berkhalwat - suka sama suka & tidak menggunakan sebarang paksaan - akan ditangkap oleh JAIS tetapi merogol amah & budak kecil - suka sama tidak suka & menggunakan paksaan tidak akan ditangkap oleh JAIS? Mengapa JAIS belum keluar waran tangkap Menteri Perogol Budak & Perogol Amah?

Mengapa berzina - suka sama suka & tidak menggunakan sebarang paksaan - akan ditangkap & direjam oleh JAIS & JAKIM tetapi merogol amah & budak sekolah - suka sama tidak suka & menggunakan paksaan tidak akan ditangkap oleh JAIS?