Sabtu, 18 Ogos 2012

LAGI CERITA CERITA BERHARI RAYA DARI KAMPONG





KENANGAN BERHARI RAYA DI KAMPONG







MAIN MERIAM BULUH PAKAI NENAS
Seminggu lepas aku buat meriam buluh.aku lilit gune getah tiub.sebab klu pecah pun xterburai.sebelum rasmi aku 3org kwn aku rendam dulu meriam smlman.sbb mnjadi petua temurun.kateye baru kaw2 au2 meow2. Tba mlm perasmian slpas redah parit dpt la mlihat hasil.kahkahkah ini dia.org pun dah blik trawih.aku kluo awal dr msjid.bile bedok dan kentong bunyi mkna ye semua dah blik.aku pun dah ready.smbil kawan lain mnyediakan lenteng utk dirase brsame.

KORBAN SETIA ABANG KEPADA ADIK

pembkaran dibuat semua gelak meriam jdi plite.3 kali juga.air set semula dan kali ni kabet direndam dgn myk gas.tapi msih xckp pwer.smbil lenteng brgerak dr mulut ke mulut. Kami perbykn lg kabet.peging telinge dan sorakn.tp kami msih xpuas hti dimne brand kabet xtrbaik.kmi tukar jenama dr pelite ke nenas.agak puas hati kurng habuk.tp xsame kabet tmbng kilo mmg trbaik.cuma skrg dah xde.

Esok mmg ramai buat.geng budak sekolah gune teori baru dgn buluh bngkok.bleh thn.kate ye gas lg pdat.kg sblah buat lg dasat.buat mriam tnah.fuh! Terbaik aku pun melawat sbb die bdk klas aku kt sekolah dulu.meriam tnah mmg baik tp nk set lame. Mmbr aku mula trcabar dan buat meriam besi.welding kt bngkel hujung kg.buluh kami msih rndam.mlm rasmi agak memuaskn tp bunyi bkn degong ada kepiing skit.

KESELAMATAN DIJAGA RAPI -IKAT KUAT



tp ok a bley fight kg seblah.wlaupun kg sblh kuat skit tp letupan kami lg byk.tp mlm ni kecewa bila nk guna buluh semula.air parit sdah kring.buluh sudah kring sikit jd kmi biarkn.jd tgu mlm trakhir esok.trwih pun xde bley mula awal.kahkah set yg trbaik akn kami buat.
By Anonymous on KENANG KENANGAN BERHARI RAYA DARI PEMBACA on 8/18/12







NOTA:
dikampong sila buka cerita bersih
dan jangan lupa ajak geng yang muda muda
yang cun cun
yang kiut kiut
yang slim meliom
yang jambu mambu
untuk turun pada malam 30 ogos

3 ulasan:

dic berkata...

Aku dlu main meriam busut. Tebuk bust anai2 dalam kebun sawit then tuang konkrit. selamat pun selamat..power 2 toksah ckp lerr..!!!kalah meriam cap badak najimah...hahahahhhh...

rahwan berkata...

ada sapa sapa punya cite anak cina putus jari maen mercun?mesti takda punya...yang ada rumah toke mercun ancur meletup ada...
Jadi menurut gua mercun wajib diharamkan,mercun adalah alat bangsa laen untuk meng oku kan budak budak melayu..kakaka

underBear berkata...

cerita main meriam brader ni best. tapi 'key' dia dekat lenteng tu lagi best.bendengung lain macam. hahahaha