Rabu, 11 Disember 2013

SATU PELAJARAN






KOMENTAR TUKAR TIUB
seharusnya fitnah dan tohmah tidak terjadi
seharuanya ahli politik menjadi contoh

khir buat silap
dia minta maaf

teresa menerima dengan hati terbuka

guan eng buat silap
cepat cepat minta maaf
bukan macam jeff ooi
bebal dan degil

inilah contoh yang wajib di ikuti
jika tersalah
jika tersilap
cepat cepat minta 
 maaf

NOTA
buat silap
buat salah
jangan dulak daluk
cepat cepat mengaku
jika pernah jadi janda
mengaku pernah menjada
kah kah kah

Teresa Kok sedia lupa isu azan selepas Khir Toyo mohon maaf

Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok (gambar) bersedia untuk meneruskan kehidupannya selepas bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo memohon maaf di mahkamah terbuka hari ini berikutan tuduhannya terhadap Kok berhubung isu azan, lima tahun lalu.

Mohamad Khir Toyo
KUALA LUMPUR - Kes saman fitnah RM30 juta yang difailkan anggota Parlimen Seputeh Teresa Kok Suh Sim terhadap bekas Menteri Besar Selangor,...


GEMOK PENDEK DAN HODOH
bukan
FITNAH
ini hakikat
kah kah kah

------------

6 ulasan:

Pro Rakyat berkata...

Aku tak kisah kalau isteri pemimpin ni kurang cantik fizikalnya tapi aku cukup marah kalau dia berperangai buruk. Rupa fizikal seorang manusia bukan dalam kawalan manusia tersebut tapi perangai atau perbuatan adalah dalam kawalan seseorang manusia. Banyak manusia yang mempunyai fizikal yang kurang menarik tetapi mendapat tempat di hati orang ramai kerana perbuatannya yang baik. Macam Rosmah Mansor ni aku benci dia bukan kerana dia gemuk,pendek atau hodoh tapi kerana perbuatan dia yang suka membazir wang negara,campur tangan urusan kerajaan dan menyalahgunakan kedudukan sebagai isteri PM. Oleh itu kalau nak kutuk Rosmah ni kutuklah perbuatannya bukan rupa parasnya.

Awanama berkata...

gambar edit.. pandai2 je fitnah orang. ingat2 sikit dosa.

Awanama berkata...

Edit bagi nampak lawa sikit, kalau tak lagi. Tak lalu kau nak tengok. Kah kah kah

MR SAIRIM berkata...

Aku minta maaf kat rosmah mansor tapi you tetap ultra ex jandaise....hehehehe

Awanama berkata...

kalau buat baik sikit, mungkin takde siapa pun yg berdecit.
kalau buat baik yg besar atau selalu2, mungkin akan ada org lain yg menghulur ayat2 pujian.
kalau buat jahat sikit, akan ada org lain yg mengutuk sikit.
kalau buat jahat yg besar atau selalu2, pasti akan ramai org lain yg mencaci habis2an - akibat terlalu muak dan loya yg tak tertahan2 tahap muntahhijau membuak2 di empangan cameron.

kalau taknak org lain caci habis2an hingga tahap parasrupa bentukbadan gayasuara lenggokjalan mahupun lobanghidong, maka janganlah buat jahat yg besar atau selalu2.
sendiri mau pikir beb!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Awanama berkata...

Hoi kami kutuk rosmah sbb dahla gumuk dan huduh, tak cun! Hilang selera nak makan. Mengutuk supaya dia sedar diri yg dia tu huduh dan belajar tutup aurat.. tutup mcm Permaisuri Agong pun jadilah. Apa lu ingat bini agong tu cun ka? Tau tak cun, jgn burukkan keadaan dgn pelbagai perangai jelek pulak.