Jumaat, 4 Julai 2014

TENGKU FRAUD




BERI TAHU
esok malam
dapur jalanan diteruskan
jam 10:30
tempat sama
jalan panggung

DIJEMPUT
semua yang telah membantu
semua yang telah terlibat
semua yang ingin bersama
datang

sesudah 
kita beri makanan
kita
adakan perbincangan
untuk melihat apa yang
wajib kita lakukan bersama


Kerajaan tak layak tentukan tempat kami bersedekah, kata Dapur Jalanan


Kolektif Dapur Jalanan Kuala Lumpur, sebuah organisasi yang memberikan makanan percuma kepada golongan tak berumah di sekitar ibu kota setiap hujung minggu, akan tetap meneruskan aktiviti mereka walaupun Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor memberi amaran untuk mengenakan tindakan saman kepada organisasi seperti mereka.
Dapur Jalanan berkata, Kementerian Wilayah Persekutuan tidak berhak untuk menetapkan jarak tertentu untuk aktiviti amal berkenaan kerana setiap aktiviti yang dijalankan mereka ‎bukan hasil daripada dana kerajaan.
"Kolektif Dapur Jalanan Kuala Lumpur tetap akan berkongsi makanan dengan golongan miskin kota dan warga tak berumah," kata kumpulan itu dalam satu kenyataan hari ini.

"‎Baik kementerian atau Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), kami tidak menggunakan dana dari kementerian mahu pun DBKL maka kami berhak untuk menentukan tempat untuk kami bersedekah." - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kerajaan-tak-layak-tentukan-tempat-kami-bersedekah-kata-dapur-jalanan#sthash.31h80OpX.dpuf
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kerajaan-tak-layak-tentukan-tempat-kami-bersedekah-kata-dapur-jalanan#sthash.31h80OpX.dpuf



------------

3 ulasan:

XUMNO berkata...

Mana mangkuk ni sebat nama Tengku??? Sesiapa boleh enlighten kami taraf Teuku dan dari mana asalnya supaya boleh kita letakkan imposter ni di tempat yang sepatutnya.

Tanpa Nama berkata...

Memalukan nama kerabat saj nama saja tengku tapi sifat belas kasihan dalam hati lebih kejam dari binatang inilah rupa seorang bergelar tengku yang boleh menjatuhkan maruah dan darjat sesaorang bergelar tengku .sila semak apakah benar dia ini berketurunan tengku atau hanya gelaran gelemar saja ,nampak sangat yang bergelar tengku ini tidak pernah merasai kesusahan rakyat yang meminta sedekah. Peminta sedekah bukan semuanya ingin meminta tapi sudah terpaksa,janganlah pula nanti peminta sedekah yang perempuan akan ikut nasihat Mashitah bila terdesak menjual diri pula,ingatlah ini bulan yang mulia semua orang yang beragama islam dan beriman ingin menambahkan pahala mereka dan ingin menyumbang sekadar yang mampu kepada yang memetlukan termasuklah yang meminta pertolongan melalui sedekah.

Tanpa Nama berkata...

Org umnu ni majoritinye makin tua nk mampuih,apsai muke masing2 mkin huduh & buruk ek?? Bersopak,bengkak sna sni,mata bulat mcm nk terkam org pn ada...cer tgk denan mansor ni,iras2 katak pn ada..dulu muda2 bole tahan gak,ooooo...lupe! Byk mkn duit 'derma' kottt..