Khamis, 4 September 2014

NASIONALISMA IBAN DAN DAYAK MEREBAK






IBAN DAYAK TAK GENTAR
Rakyat Sabah dan Sarawak tidak akan gentar pada ancaman tangkapan demi perjuangan mendapatkan hak mereka, kata Pengerusi Parti Reformasi Negeri (Star) Sabah Datuk Jeffrey Kitingan“Saya tidak berhasrat bersedia apa-apa dan saya hanya berdoa. Sebarang tangkapan baik untuk perjuangan Sabah dan Sarawak. “Ia akan menjadi bertambah kuat dan akhirnya membawa ke arah pemisahan negeri-negeri Borneo,” kata Jeffrey sebagai reaksi ancaman terhadapnya selepas didakwa sebagai penyokong pemisahan. 

Dalam kenyataan keras hari ini, beliau berkata, sebelum membuat tangkapan, pemimpin-pemimpin di semenanjung harus faham bahawa Sabah dan Sarawak bersetuju dengan pembentukan Malaysia dan bersuara untuk memulihkan hak-hak mereka, yang dokumentasi dengan baik. “Jika asas untuk pembentukan Malaysia tidak dihormati, Sabah dan Sarawak mempunyai hak daripada segi undang-undang untuk tidak terus bersama Malaysia,” katanya. on SEMANGAT MERDEKA MAKIN MEREBAK
Publish | Delete | Spam
underBear
on 9/3/14








-----------

6 ulasan:

Awanama berkata...

Itu buktinya kerajaan PERIKATAN dan kini UMNO BN adalah kerajaan PENIPU, PEMBELIT DAN PUTAR ALAM dulu, kin8 dan selamanya. MALANGNYA SAVAH dan SARAWAK lambat sedar. Semenanjung dah tolak UMNO BN tapi Sabah Sarawak masih sanggup menjadi talian hayat UMNO BN. Salah siapa atau selamanya sanggup diperkuda dan diperbodohkan Melayu UMNO???.

Awanama berkata...

Aku sigik setuju amat ka penemu nuan jang laban udah 51 taun kitai dlm M'sia nadai mayuh pemansang.. ti bak bndar amat meh, org cina..nya agik sidak ngelaban pemerintah. "Agik idup agik ngelaban"

Awanama berkata...

Bro jangan kata macam tu nanti kena tahan bawah akta hasutan Najis RM.......baguih la tu kalau semua rakyat sedar, BN mana boleh tungkat langit lama kelamaan gugur juga walaupun taik yg paling keras sekalipong...

Tuang Presideng dang geng lebai malang je yg tak sedar sedar lagi.

Awanama berkata...

Tuan TT ...kenapa ulasan sy pd ptg td d delete n tidak ditetbitkan? Bukannya senstif pun @ TT tidak tau bhs Iban lngsung? Hakikatnya itulah hidup d S&S. Org kpg bukan x sokong PR tapi awal_awal undi org dibangkul sampahkan bahkan dulu pernah peti undi dr kaw luar bndar dibuang ke sungai kerana byk undi BA. Itulah org kpg x diberi kemudahan pengangkutan jln supaya senang BN hapuskan peti_peti undi demokrasi terpimpin itu..

Awanama berkata...

Dah lambat bro
Habis balak dijual
Baru nak semangat
Kah kah kah
Taib mahmud jadi kaya raya
Musang nak.ikut taib
Semua habis dijual
Tanah balak minyak
Kah kah kah
Habis habis

Awanama berkata...

Terjemahan : Sy bersetuju dgn pendapat sdr. Walaupun sudah 51 tahun kita dlm M'sia tetapi tidak byk kemajuan. Memanglah di bandar didiami org cina bukan kjaan yg buat itu pun mahu menentang kjaan. "Selagi Hidup Selagi itulah Melawan - Rentap Pahlawan Swak