Isnin, 17 Ogos 2015

JADIKAN DEMO BUDAYA POLITIK







BUKAN BUDAYA 

KiTA

MAKA  JADiKAN

BUDAYA KiTA




Demonstrasi jalanan budaya ‘makhluk’ asing-SSK

 | August 16, 2015
Demonstrasi yang dianjurkan tidak dapat menyelesai masalah sebaliknya menyulitkan keadaan


KUALA LUMPUR : Rakyat Malaysia diminta tidak terpengaruh dengan demonstrasi jalanan yang dianjur Bersih 4.0 pada 29 dan 30 Ogos ini.
Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Mohd Salleh Said Keruak menyifatkaan bantahan itu sebagai budaya makhluk asing.
“Kita di Malaysia jangan terpengaruh alien culture ini, demonstasi jalanan tak selesaikan masalah..hanya sekadar menentukan perasaan kita diusik sehingga kita jadi rakyat yang memberontak,.
“Ini bukan amalan yang patut ada pada kita,” katanya pada sidang media selepas melepaskan peserta ‘Kayuhan Sehati Sejiwa’ sempena sambutan Hari Kebangsaan di Dataran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) pada Ahad.
Salleh yang juga merupakan Timbalan Pengerusi UMNO Sabah menambah demonstasi jalanan itu turut mempunyai motif yang berbeza pada kali ini.
“Kerana mereka campur dalam urusan proses demokrastik kerana mereka nak Perdana Menteri turun, kerajan perpaduan dan dalam masa enam bulan mahukan Pilihan Raya Umum.
“Perkara ini dah ambil alih (tugas) pihak tertentu seperti SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) yang menentukan bila pilihan raya akan dilakukan,” katanya.


KAH KAH KAH
woit
dulu cakap bukan budaya kita
sekarang demo dah jadi
budaya makhlok asing pulak
mana yang betul
kah kah kah
macam macam cakap
semua nak tipu mak cik felda
semua nak tipu pak lebai jonos
semua nak bodohkan orang melayu

HIDUP DEMO

------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Demo bukan budaya kita, budaya kita adalah menerima rasuah, bercakap bohong, bersikap zalim,K-Pop, curi khazanah negara,menipu dalam pilihanraya, beri kad pengenalan kepada pendatang haram supaya jadi halal, penjarakan musuh2 politik dan orang yang tak sealiran dengan parti memerintah, memperbanyakkan tempat2 maksiat, memangsakan rakyat marhaen dan memperkayakan kroni dan ahli keluarga........

Tanpa Nama berkata...

Budaya kita: jika kita kelahi sesama kita, kita salahkn Cina, kita mundor DAP komunis yg salah, hilang tanah, semua salah org ... Sedangkn yg memimpin , pegang kuasa bangsa Melayu... Kesilapan besar, tak pernah nak cermin diri , nak baiki kekurangan, belajar dr kaum lain yg lebih maju..