Rabu, 28 Oktober 2015

BANI MELAYU KURANG SEDAR








DIBUNGKUS UNTUK DIJUAL
Saya jadi gerun dengan ayat tt "orang melayu sedang diikat dan dibungkus untuk dijual .." Pada kurun yang ke 12 dan 13 .. saya tertarik membaca bagaimana perang diantara islam dan kristian itu melibatkan ratusan ribu askar kedua belah pihak.

Tapi pada 1511 peringgi hanya hantar 1500 tentera untuk berlawan dengan satu negeri melayu yang besar ketika itu. Sekarang ini kita akan dikalahkan tanpa berlawan walaupun dengan saekor tentera musuh .. malah melayu sedang diikat dan dibungkus until dijual macam "kunta-kinte". on PASAK KEPONG DAN KAWAL
panglimo potaseh
at 5:14 PM

BANI MELAYU SULIT
Bani Melayu memang sulit nak sedar, pemimpin2nya sangat korap dan rakyat jelatanya rata2 berfikiran sangat feudal dan agama yg sempit, yakni mereka asyik nak beriman dan beribadah mengikut ajaran aswj, tak mahu ambil kisah isu2 besar seperti yg disentuh pada artikel TT tu.

 Mereka lebih rela bergantung pada kupasan agama bagi menentukan masa depan mereka, dan memang agama tak boleh analisis isu seperti program jahat AS. Bani Melayu terpasung dengan mentaliti feudal dan agama yg tak mungkin boleh membebaskan mereka boleh melihat perspektif sekular dan berpengetahuan bagi melihat daya2 yg membentuk dan mempengaruhi masa depan mereka. on PASAK KEPONG DAN KAWAL
UNCLE RAMLI
at 5:04 PM





------------

4 ulasan:

Usop ali berkata...

solid la kupasan korang....taniah bro..

Awanama berkata...

memang pun kebanyakkan bani melayu adalah tersangat2 kurang sedar. Kalau tiap2 pagi duk tengok TV HIJRAH dan TV9 asyik dengan dengar ceramah ustaz2 KAZIM dengan "mencari jodohnya" dan Ustaz DON dengan berserban besar dan berjubah arab bermacam2 warna pula lebih dari arab macam mana bani melayu nak dapat kesedaran hanya mendengar dan menonton sahaja tanpa mahu membaca dan berfikir.BANI MELAYU MESTI RAJIN MEMBACA DAN BERFIKIR dan jangan jadi pak turut sahaja.

Awanama berkata...

Melayu tu Bangsa Bahalol

Malas baca tau tau nak ngentot FREE

Tu sebab banyak bala

Macam Mat Bahalol aka Mongol

Awanama berkata...

Mati syahid masuk sorga tak ada hisab.itu lah yang diberangankan orang melayu.tapi beribadat malas.sebab tu bila ada kes bergaduh dengan cina saja macam kes curi telefon tu berbondong bondong melayu tua muda jantan betina sida dan purtan merekrut Allah beramai ramai.tentera perang suci lah macam tu.