Rabu, 28 Oktober 2015

HINA PEMIMPIN MELAYU ISLAM LAGI









PROJEK

KAYA RAYA

KOMENTAR
hari ini jumlah
duit rakyat yang di songlap
bukan lagi ratus ribu
bukan lagi juta juta
kini telah masuk
bilion bilion ringgit

semua dilakukan 
atas nama melayu

jika ada batahan
maka china akan disalahkan
jika ada bantahan
siapa membantah 
akan dituduh pengkhianat

NOTA:
saheh masuk peta dunia
sebagai negara paling
paling besar rasuah!




Rafizi dedah skandal hospital UiTM

 | October 27, 2015
Projek itu sepatutnya bernilai RM599 juta tetapi kerajaan dipaksa untuk membayar RM8.2 bilion sekaligus bakal menjadi hospital termahal di Malaysia.





KUALA LUMPUR: Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mendedahkan skandal terbaharu kerajaan yang melibatkan pembinaan hospital Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Kampus Puncak Alam.
Dia mendakwa kerajaan dalam proses untuk menyerahkan projek itu kepada ahli perniagaan yang ada hubungan rapat dengan UMNO.
Katanya, projek pembinaan hospital itu dijangka menelan belanja RM599 juta tetapi kerajaan menyerahkan projek itu dengan harga RM8.2 bilion.
“Adakah benar kerajaan akan menyerahkan projek pembinaan hosiptal UiTM di Puncak Alam kepada syarikat ini?
“Pembinaan hospital ini berjumlah RM599 juta sahaja tetapi menerusi perjanjian konses itu kerajaan dipaksa untuk membayar RM8.2 bilion,” katanya ketika membahaskan Bajet 2016 di Dewan Rakyat pada Selasa.
Rafizi mendakwa, syarikat itu terlibat dalam pembinaan UiTM kampus Puncak Alam dan pernah disaman kontraktor.
“Bagaimanapun, saya mendengar desas-desus bahawa Kementerian Kewangan mengarahkan UiTM membayar segala kerosakan kepada kontraktor itu dan bukannya syarikat berkenaan,” katanya.
Katanya, jika syarikat itu tidak boleh membina kampus universiti masakan ia diberikan projek membina hospital termahal dan terhebat di Malaysia.
Projek pembinaan hospital UiTM diumumkan oleh Naib Canselor UiTM, Sahol Hamid Abu Bakar pada 2010 yang mampu meletakkan universiti di peta dunia.


KAH KAH KAH
woit
ini fitnah pkr
ini fitnah pembangkang
ini mesti fitnah guan eng
ini mesti fitnah china
ini kerja anwar ibrahim
ini kerja jahat pakatan
ini hina pemimpin melayu 
ini hina raja raja melayu
ini hina islam

RASUAH LAGi


-------------

4 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Dolu dolu kito biaso dongar spanar yang hargo RM50 kerajaan boli RM5000. Buku hargo RM300 gomen boli pon RM5000. Bebaru ni MARA plak boli manggunan boratus juta hinggit walhal hargo sobonar hanyo puluhan juta jo.

Kali ni lagi hebat .. ia molibatkan pombinaan tompek melayu monimbo ealmu .. nilai kontrak RM599 juta jo .. tapi kerajaan melayu eslam kito dah up kan, sampai RM 8,200 juta. Makno eeaa melayu kito dapek duhit buto berjumlah RM7,601 juta .. 13 kali gando drpado nilai kontrak. Maknonyo kalau duniyo ni kiamat tigo kali pun duit tu takan habih .. masyaallah. Ngapo up sampai 13 kali .. tak roti nak sorok-sorok sikit ko .. ini menunjukkan amalan rasuah dan pocah amanah ni dah di "perkasa" kan .. pelakunya dah (tak tahu den apo lagi bahaso yang nak disobutkan) ..

apo pun den harap artikel ni tt siarkanlah sobab "lately" ni ada boborapo artikel den yg agak monarik tak disiarkan.

Awanama berkata...

cilake lagi...........

Awanama berkata...

BILYON BILYON

Nanti nak tanam MAYAT kena bayar BILYON BILYON jugak

Harga kain kapan putih se kodi sudah LAPAN BILYON

Tanam paling murah guna SEMEN TONG DRUM MINYAK baru harga LAPAN PULOH JUTA.... Tak sampai BILYON BILYON

Tanpa BILYON , Tiada Mat Bahalol

Kepala Otak !!!!!!!!!!

Semua sebab MELAYU BODOH BAHALOL TAHAP KERBAU......


Ada TANDOK TERBANG ????????

Chabut..... Chabut..... Chabut....

Awanama berkata...

Tambah lagii... tambah lagiii... ini hina AGONG sebab Canselor uitm adalah agong!!! Kah kah kah

Mari bersatuuuuu.. agong dihina.
jom minta bujet, kita dihina
jom demo depan pejabat rafizi, ksh kah kah

Nota: kiss my arse