Rabu, 26 Oktober 2016

KU LI JANTAN TAWARIKH



TAWARIKH TANAH MELAYU
Ku Li adalah satu watak dalam tawarih politik Tanah Melayu. Dia tak macam King yang lain yang main sabun atas karpet. Ku Li pada seluruh riwayat hidupnya berkubang di Wilayah Ulu, tempat jin bertendang, balak membatang .. balak yg akhirnye dikasi PAS pada Cina SingaPORE. 

Anak raja ini bergaul dengan Orang asal .. orang asal ini bukan sembarangan, mungkin telah wujud sebelum Adam lagi. Monyet, ungka, koro, cipan, tenok, rimau, gajah, pelandok di Gua Musang semuanya kenal anak raja ini .. begitulah lamanya Ku Li didalam hutan Ulu Kelantan. 

Pada 1987 kalau tidak kirne Chedet dgn nakalnya off kan lampu masa kira undi, dah tentu Ku Li jadi PM .. dah tentu Gua Musang jadi ibu negara. Ini bukan auta sebab gwa masa tu 1980 terlibat ngan kajian utk jadikan Gua Musang lebih besar dari Kota Bharu. 

Nasib tak bersama Ku Li .. dan dalam politik Ku Li tak sepintar Chedet yg ada darah keling, Kuli pon tak pandai main suwis lampu .. tapi kedua mereka ini jauh LEBIH BERSIH drp isteri Badak. Jom Bersih on YA AMPOOON KU LI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/25/16




-------------

1 ulasan:

Lebai Roger berkata...

Lu apasal TT, Dia pileh jadi Kuli dari jadi Pm2 mana ada salah beb! Sekarang dia pileh tak mau Ruu355, ini memang salah....tak masyuuk sorge beb! Tokdee akan tanyo bila kuli gol nanti.....itu pon kalau tokdee tak gol dulu!