Sabtu, 14 Oktober 2017

TER BINI SIAPA






TER BINI SIAPA

TER ENTOT

KAH KAH KAH

TER TER TER


Pegawai kanan SPRM dituduh 'pikat' bini orang - Malaysiakini

https://www.malaysiakini.com/news/398097
Translate this page
2 days ago - Sebuah laporan polis difailkan bagi mendesak agar siasatan dijalankan ke atas dakwaan bahawa seorang pegawai kanan SPRM cuba ...

Polis akan siasat pegawai kanan SPRM pikat isteri orang - Malaysiakini

https://www.malaysiakini.com/news/398202
Translate this page
1 day ago - Semalam satu laporan polis dibuat berhubung dakwaan bahawa seorang pegawai kananSPRM cuba memikat isteri orang yang merupakan ...



TER TER

BAHAYA 

TER TER

LANJUR

Orang Melayu kerap mengungkapkan label "Isteri Tersayang" kepada bini dia.Entah ikhlas atau tidak  Wallah uq Alam.
Akan tetapi jika dihayati, apakah maksud "ter" dalam perkataan  " Tersayang" ?

Adakah  "ter" yang membawa maksud tidak sengaja...mungkin berkaseh dengan Minah tapi kahwin dengan Jenab kerana tangkap basah..Sayang pada Jenab  isteri tersayang yang tidak disengajakan.

Lebeh  besar kebarangkalian..."ter" dalam Tersayang yang membawa maksud yang PALING sayang.Semua setuju tersayang membawa maksud paling sayang.KANTOI!

Paling sayang membawa erti ramai isteri....dari empat isteri aku Jenab lah yang aku paling sayang.Tersayang.

Mungkin lebeh tepat kita guna Istilah Isteri Kesayangan.

Akhir kalam soal isteri siapa yang kamu sayang kita olahkan pada lain hari,


TER GOLEK

DOG KETAWA









---------------------------

2 ulasan:

Awanama berkata...

Ter = tak sengaja.
Tersepak, terjatuh, tersembam...

Ter = paling.
Terbanyak, tertinggi, tersayang...

Terlanjur = tak sengaja tapi rela...???

Awanama berkata...

Yang ter entot bini orang tu kawan aku laa..dia bab ngentot ni bukan perkare baru..silap2 bos besar dia pon dah dientotnyer..tu yang naik pangkat tetibe jer tu.. penin orang tua tu nak defend kes nih..susah-susah suroh jer la si keling Sapie Dollah jadi defence counsel..pastu kasi la pulak jadi ketua pendakwa utk kes Rapiji...bukan mahal pon..RM9.5 jote jer..kaye-kaye..hehehe..