Isnin, 24 Jun 2019

KESAH DARUL TAK IZIN




AWAS BERITA

BARU MASUK 

DARi DARUL

TAK IZIN
Wahai Para Pembacha TukarTiub Yang Budiman
Pada suatu hari di pagi Jumaat saya telah sampai di Bandar Muar ..Bandar Sri Maharani Johor.Kebetulan dapat parking betul2 di depan kedai Toto.Lantas saya pun masoklah nak choba nasib ..nombor kereta saya.

Tengah2 berator seorang pemuda  Melayu yang maseh bertopi keledar dan sedang membeli nombor telah dichekop oleh pegawai2  Majlis Agama.Saya pun Cha Alif Bot lah...nasib baik lah.

Semasa di kedai kopi saya dengar perbualan di meja sebelah. Rupa2nya budak Melayu bertopi keledar yang ditangkap  di kedai Toto itu bukan sebab dia beli nombor. Sebab nya dia pakai baju Chekak Musang..berpantaloon atau seluar hitam di negeri DARUL TAK IZIN.

Sadaqallah ul Azim.

Musa boleh Hitam. Musa Hitam!
Ayer boleh Hitam. Ayer Hitam! 
Johnnie boleh hitam - Johnnie Blak Label

Tapi tak boleh Black Pantaloon.

Ini negara  Darul Tak Izin
a.k.a Darul Stupid Boy
Kah Kah Kah.

Hitam lah hitam
Setampok manggis
Sudah lah kejam
Terlalu bengis
-----------

1 ulasan:

Cina sakai berkata...

Rakyat Johor tak boleh lalu di jalan tar...sebab jalan tu hitam. Layan lagi orang gila....langsung semua jadi gila.