Rabu, 11 September 2019

REST MY CASE MY LORD







 TAK ADA KOMEN 

Berhenti guna SPRM sebagai alat politik, kata Latheefa


AHLI politik perlu berhenti menggunakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menjatuhkan pesaing mereka, kata Latheefa Koya.

Ketua pesuruhjaya SPRM berkata beberapa laporan yang diserahkan kepada agensi itu “jelas” bermotifkan politik.

Beliau berkata SPRM sekian lama disalahgunakan sebagai alat politik untuk menyerang pemimpin, dan ini menjadikan ia sukar untuk mengekalkan profesionalisme dan integriti.

“Kami berusaha untuk menjadi profesional, dan kami tidak mahu SPRM digunakan sebagai alat. Kami akan menyiasat apabila menerima aduan, tetapi mesti ada asas untuk segala dakwaan ini.

“Terdapat banyak kes di mana orang datang dan membuat laporan, dan kemudian, mendedahkan laporan mereka kepada media. Sesetengah ahli politik berasa kita tidak melayan kes mereka,” katanya kepada pemberita selepas melawat Ketua Menteri Sabah Mohd Shafie Apdal di Kota Kinabalu hari ini.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
-------

2 ulasan:

Unknown berkata...

Sopan santun sunggh Lathefa koya nih. Baik je org dia. Ptut madey nk sgt. Dia tkleh jd kp sprm klu camtu..lbih sesuai jd pengarah KEMAs..ataupn pengerusi permata negara gnti kak Mah Jib..

Tanpa Nama berkata...

bodoh pula latefah koya ni..kalo latefah koya baca tukar tiub, pasti latefah koya tahu bahawa sprm itu juga ada jentera daulah..sila baca jentera daulah dan real politik ishma rais..