Khamis, 19 Mac 2020

MARI BEKERJA SAMA






ANAK SEMUA

BANGSA

BANGSA SEMUA

AGAMA

MARI KERJASAMA



Jumlah positif Covid-19 mencecah 1,000 kes

PUTRAJAYA – Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) hari ini mengisytiharkan kes positif pandemik Covid-19 kini hampir mencecah 1,000 kes.

Menurut menterinya, Datuk Seri Dr. Adham Baba, jumlah terkini positif Covid-19 sudah melepasi paras 900 kes.

“Terdapat 110 kes baharu yang telah dilaporkan. Ini menjadikan jumlah kes positif Covid-19 di Malaysia adalah sebanyak 900 kes.

Polis jejaki peserta himpunan tabligh

KUALA LUMPUR – Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menjejaki kira-kira 4,000 orang lagi ahli-ahli jemaah tabligh yang belum tampil untuk membuat saringan kesihatan masing-masing.


Jangan paksa polis sampai tangkap – KPN

AMPANG – Semua rakyat negara ini diminta patuh nasihat polis dan mengambil serius penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan oleh kerajaan dalam memerangi pandemik Covid-19 bermula 18 hingga 31 Mac ini.
Abdul Hamid Bador berkata, jika orang ramai berdegil sehingga mengeruhkan lagi keadaan, polis mungkin terpaksa mengambil tindakan lebih tegas menangkap mereka yang melanggar undang-undang.



------------

2 ulasan:

hamim berkata...

Jika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) diteruskan, kemungkinan pembawa kuman virus Covid19 masih lagi bebas kesana kemari dengan alasan untuk membeli keperluan harian, bermakna virus Covid19 akan terus disebarkan, kemungkinan PKP akan gagal dan penyakit Covid19 akan terus merebak. Jangan nanti setelah PKP gagal baru nak laksanakan Perentah Berkurong, masa itu 14 hari telah sia sia. PM dan MKN tolonglah berfikir diluar kotak bukan berfikir diluar OTAK.

Tanpa Nama berkata...

tt, kl dan lembah klang dah lengang. sekarang ni memang waktu yg cun untuk uda dan dara memancutkan kasih sayang. tak payah jimak curi2, kat bus stop sambil berdiri pun boleh doggy. kahkahkah selamat merayakan minggu berkasih sayang sesama insan.