Khamis, 3 September 2020

BUKAN BERITA LOKMAN ADAM






INI BUKAN

BERITA 

LOKMAN ADAM

INI BERITA

DARI TUAN HAJI

LOKMAN ADAM

KAH KAH KAH

PERANG MAKIN

MEREBAK

KAH KAH KAH

MUHYIDDIN

NAK TIBAI NAJIB

KAH KAH KAH

Umno diugut bubar jika 

enggan bersama PN, 

dakwa penyokong Najib


Umno telah diugut akan dibubarkan sekiranya tidak menyertai Perikatan Nasional (PN), dakwa penyokong  Najib ,  Tuan Haji Datuk Lokman Noor Adam.

“Mereka ugut akan bubar Umno jika tidak menyertai Perikatan Nasional (PN) dengan menggunakan alasan kononnya kerana Umno menggunakan dana 1MDB dan sebagainya,” kata orang kanan Najib itu melalui facebook beliau.
 
Tuan Haji Lokman menjawab dakwaan  Muhyiddin bahawa kemenangan calon BN dari Umno dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Slim adalah kerana restu rakyat kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan beliau.

“Diaorang ni bukan sahaja kata macam tu, tetapi mengugut Umno jika tidak mahu sertai Perikatan Nasional,” kata Tuan Haji Lokman lagi.

Sehubungan dengan itu, beliau meminta agar Muhyiddin tidak mengugut Umno lagi.

“Tak perlulah ugut-ugut Umno ini. Saya tahu dah ada atas meja ROS (Pendaftar Pertubuhan) dan atas meja Hamzah Zainuddin (Menteri Dalam Negeri) untuk membubarkan Umno semata-mata kerana Umno kononnya menerima duit 1MDB.
 
“Sehingga hari ini mereka gagalkan buktikan bahawa duit yang Najib terima daripada Arab Saudi adalah duit 1MDB,” kata Tuan Haji Lokman lagi.

Umno telah membuat keputusan tidak akan menyertai PN walaupun ditawarkan oleh Muhyiddin. Kenyataan ini dibuat selepas Mahkamah Tinggi menjatuhkan hukuman 12 tahun penjara dan denda RM210 juta selepas didapati bersalah dalam kes SRC.

Dua pemimpin Umno iaitu Tuan Haji  Ahmad Zahid Hamidi dan Tuan Haji  Asyraf Wajdi Dusuki yang sepatutnya berucap di Konvensyen PN kelmarin telah tidak menghadiri majlis itu walaupun ia turut disertai oleh Pas, rakan Umno dalam Muafakat Nasional (MN).


GEROMBOLAN

NAIK MARAH

KAH KAH KAH

JANGAN RISAU

PERANG BARU 

MULA

KAH KAH KAH

PISAU BELUM

KELUAR

KAH KAH KAH

TIKAM JANGAN

TAK TIKAM

BUNUH JANGAN

TAK BUNUH

AMIN

1 ulasan:

Arymanchino berkata...

Melaon ni dari parti ape?Parti Lobak ke..Cakap sama taraf dgn Baghal..