Khamis, 12 November 2020

PARTI SAMPAH NAIKAN GAJI

 




 PARTI SAMPAH

NAIKAN GAJI KETIKA RAKYAT MENDERITA

Unknown commented on 

"JANGAN SALAHKAN NAJIB - LIHAT DIRI DULU"

Tidak aku dan 19 peratus yang tidak mengundi mahu dipersalahkan...jangan tangkap pakaliaw! Contoh cukup jelas, Pekan tetap menang kerusi Pekan walau kera-jaan pimpinan dia jatuh tersungkur...itu menggambarkan sistem yang tidak boleh digunapakai dimana pemilih atau pengundi tidak berfikiran denga jelas bergantung kepada bukti bukti seluruh dunia apa yang telah disonglapkan oleh Pekan. Sistem perundangan dimana sudah jatuh hukum bersalah tapi masih bebas...sepatut nya disumbat dahulu bab merayu dibuat didalam hukuman berjalan. 



Satu lagi hukuman dikenakan serentak...dimana hukuman secara total lebih 70 tahun tapi di serentak kan hanya menjadi 12...keadilan yang dilaungkan mat songel perlu di landasan yang tepat...tapi sedangkan mat songel sendiri mendapat keadilan terpilih, kat mana peluang rakyat mendapat keadilan dan peluang yang sama rata? Tidak ada pemegang kuasa yang bersifat adil melainkan contoh para sahabat nabi Muhammad s.a.w. yang tetap takut dipersoalkan menggunakan lilin hanya diwaktu dia berurusan kerajaan tapi dimati kan cahaya dari lilin itu apabila dia perlu berbicara dengan anak nya sendiri. 



Part sampah menaik kan allowance dan gaji di persetujui pembahas parliament negeri sedang rakyat dan negeri masih berantakan. Mendapat ratusan juta dari Tun M exco mendapat habuan kereta berjenama semua...kegilaan demokrasi apakah nih?

Tiada ulasan: