Rabu, 9 Disember 2020

MUDA LAGI BELUM BIJAK BACA POLITIK

 



MASIH MUDA

BELUM BIJAK

BACA POLITIK

Unknown commented on 

"APA BERLAKU DI JOHOR"

Si Saddiq dulu hari2 meratib kleptokrasi..last2 gi jumpa Najib bapak kleptokrasi jugak..hampeh

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

muda sangat nak jadi MP pun.
di sana takda ke orang yang lebih berumur lebih matang lebih banyak pengalaman
tahu selok belok kehidupan rakyat yang boleh dilantik MP?

kalau harap pada bijak akademik pintar pidato tak guna juga. orang ramai bukan boleh ambil dua benda tu untuk beli beras bayar duit tol atau isi petrol.

ini tak sampai setahun dok jaja kreptorasi penyamun tarbus, alih2 boleh duduk semeja bincang. buat penat saja dok lawan penyamun tarbus selama ini. lebih baik daripada awal sertai dan sokong tim penyamun dan banduan.

sama lah juga dengan parti agama. bertahun-tahun selama nik aziz hidup kena hentam dengan utusan tv3suku kiri kanan depan belakang. lastly duduk semeja sekapal sebelah menyebelah dengan penyamun. utusan tv3suku pun dah tak hentam parti agama ini macam dulu-dulu. semua sudah kawtim.

adalah lebih baik parti agama ini jadi parti komponen bn seperti mca mic. takda lah penat2 penyokong usung tin milo ke sana ke mari, hadir ceramah sana sini sampai kering anak tekak. masa itu tentunya orang kuat parti agama ini dah merasa CEO di GLC atau duta di timur tengah, jerman dan lain2.

akhirnya yang dok menganga air keruh di kelantan ialah penyokong. yang dok tagih duit kwsp penyokong, yang hilang kerja penyokong, yang masih kena bayar tol penyokong, yang kena tanggung harga kereta mahal penyokong. kena tipu sampai ke mati.