Ahad, 13 Februari 2022

JANGAN TUDUH - BERI PENJELASAN


Suhaili nafi salah guna kuasa sebagai pengarah eksekutif Mara Corp

PENGARAH Eksekutif Mara Corp Suhaili Abdul Rahman menafikan dakwaan beliau menyalahgunakan kuasanya untuk membayar bil hotel ketika menjadi Pengerusi Bersatu Bahagian Labuan yang berada di Melaka untuk pilihan raya negeri tahun lepas.

Suhaili yang juga ahli majlis tertinggi Bersatu, mengakui beliau telah menggunakan kad kredit syarikat Mara Corp untuk membayar enam bilik pada 20 November, ketika Melaka mengadakan pilihan raya.

“Ya, saya menggunakan kad kredit untuk membayar bil hotel di Melaka dan apa salahnya saya menggunakan kad kredit itu.

“Saya adalah pengarah eksekutif Mara Corp sepenuh masa. Saya mempunyai kuasa untuk menggunakan kad kredit. Ia bukan satu jenayah kerana saya tidak berbohong atau menipu sesiapa,” kata Suhaili kepada The Malaysian Insight.

Suhaili berkata beliau tidak mempunyai masalah untuk Mara Corp memotong gajinya jika syarikat pelaburan Majlis Amanah Rakyat (Mara) itu ingin berbuat demikian.

“Mereka boleh potong gaji saya, saya tidak ada masalah. Isunya sekarang saya tidak langgar mana-mana undang-undang. Ia termaktub dalam “aku janji” saya semasa saya menjadi pengarah eksekutif.

“Kenapa ada orang tertentu. dalam Mara Corp membuat masalah besar dalam isu ini,” tanya Suhaili.

Awal minggu ini, seorang sumber di Mara Corp memberi tangkap layar sekeping resit kepada The Malaysian Insight, di mana Suhaili didakwa membayar enam bilik hotel pada hari pilihan raya.

Suhaili tinggal semalam di Hotel Hatten menggunakan kad kredit sama dimiliki Mara Corp yang digunakan untuk membayar makan malam Ramadan pada April tahun sama.

Semakan menunjukkan kedua-dua pembayaran dibuat menggunakan kad yang sama, berdasarkan empat nombor terakhirnya.

Lima daripada bilik hotel bernilai RM431 semalam dan sebuah bilik lagi bernilai RM831 semalam. Invois itu dikeluarkan pada keesokan harinya pada 21 November.

Sebelum ini, The Malaysian Insight melaporkan Suhaili didakwa membayar lebih RM5,000 untuk makan malam Ramadan.

Bercakap kepada Utusan Malaysia pada 8 Februari lalu, Suhaili menyangkal dakwaan bahawa beliau telah menyalahgunakan kuasanya untuk membayar makan malam itu.

Beliau memberitahu akhbar harian Melayu itu bahawa bayaran tersebut dibuat atas kapasitinya sebagai pengarah eksekutif Mara Corp bagi tujuan meraikan anak yatim dan pelajar sekolah agama.

Beliau menafikan membayar untuk tujuan politik bagi pihak Bersatu.

Bagaimanapun, bayaran untuk bilik hotel di Melaka bercanggah dengan dakwaannya kepada Utusan Malaysia di mana beliau membayar bil hotel menggunakan kad kredit Mara Corp. – 13 Februari, 2022.

KES INI JADI

KELABU

AMIN

SEMUA TAK 

JELAS

AMIN

PAKAI KAD KREDIT

SYARIKAT

PEKARA BIASA

DAN TAK SALAH

AMIN

TAPI UNTUK 

TUJUAN APA

AMIN

SEWA HOTEL UNTUK

APA ?

UNTUK NGENTOT

ATAU UNTUK

ANAK YATIM

AMIN

SEMUA INI BIKIN

KEJADIAN KABUR

AMIN

WARTAWAN MEDIA

WAJIB MELAPOR

DENGA PENUH

KALAU TIDAK

PEMBACA JADI

CUNT PIUS

AMIN

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau nafi betul lah bayar untuk parti, kalau tidak kenapa pecah berita ini? Ini mesti kerja orang dalam yang tahu hal ini,bukan orang jauh atau luar kah kah kah ada musuh dalam seluar dalam MARA, kah kah kah padan muka jangan percaya cakap mesti bayar untuk entot ketat sendat lepas ITU tak bayar lubang kah kah