Selasa, 28 Februari 2023

KES NAJIB INI BUKTI JELAS



Skandal 1MDB: IPIC, Aabar PJS setuju bayar AS$1.8 bilion


INTERNATIONAL Petroleum Investment Company (IPIC) dan Aabar Investments PJS (Aabar PJS) setuju untuk membayar AS$1.8 bilion kepada Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD) dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), umum Kementerian Kewangan hari ini.

Kementerian itu dalam satu kenyataan memaklumkan penyelesaian tersebut dicapai dalam prosiding undang-undang berlangsung di Mahkamah Timbang Tara Antarabangsa London dan Mahkamah Tinggi London.

“Dengan penyelesaian ini, Malaysia dan Abu Dhabi berharap untuk terus bekerjasama demi kemakmuran dan faedah ekonomi kedua-dua negara pada masa hadapan,” katanya.

Dua firma pelaburan Abu Dhabi itu sebelum ini didakwa bersubahat dengan penipuan 1MDB.

Kerajaan Malaysia sebelum ini mencabar penyelesaian timbang tara pada 2017 antara kedua-dua pihak di United Kingdom, mendakwa penyelesaian yang dicapai tidak sah ketika perjanjian ditandatangani, memandangkan IPIC dan Aabar Investments tahu mengenai dakwaan penipuan terhadap perdana menteri ketika itu Najib Razak.

IPIC menjamin dua bon denominasi dolar berasingan untuk 1MDB pada 2012 dalam urus niaga yang diatur Goldman Sachs Group Inc, yang mengumpul AS$3.5 bilion.– 27 Februari 2023. 

WOIT

NAJIB KLIM

TAK BERSALAH

KAH KAH KAH

TAPI SEMUA

SYARIKAT INI

SUDAH

 NGAKU SALAH

AMIN

BUKTI JELAS

MEREKA AKAN

PULANKAN DUIT

YANG DI CURI

AMIN

KALAU NAJIB

DIDAPATI TAK 

BERSALAH NAMPAK

ADA DEAL 

ADA RUNDINGAN

BERJALAN DIBAWAH

TANAH

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

najib dan rakan2 diluarnya nie mmg tak sedar diri... sepatutunya mereka kena insaf... org politik patut taubat jangan buat dah kerja-kerja jahat curik duit negara... takpayah dah kontrak-kontrak nie... kartel aje yg kerjakan nie... berhenti...

takkan nak tubuh majlis ulamak umno untuk bacakan doa taubat korang... buat benci imam mahdi je esok2 korang2 ni...