Isnin, 18 September 2023

PELUANG TERBAIK - TUMBANG KERAJAAN

 


Isu DNAA: Perundangan negara sedang ‘sakit’ – Putra

KUALA LUMPUR – Keputusan mahkamah melepas tanpa membebaskan (DNAA) Zahid  telah menimbulkan pelbagai andaian dan persepsi tidak baik terhadap sistem kehakiman negara, walaupun orang kena tuduh (OKT) yang mendapat DNAA dari mahkamah, boleh dituduh dan dibicarakan atas pertuduhan yang sama.

Ia berdasarkan Seksyen 254 Kanun Keseksaan DNAA yang mana OKT boleh dilepaskan daripada pertuduhan yang sedang dihadapi, tetapi boleh juga dituduh dan dibicarakan atas pertuduhan yang sama.



Patut beri DNAA

 selepas proses 

kehakiman selesai – 

Hadi
KUALA LUMPUR – Presiden Pas,  Abdul Hadi Awang berpandangan, pembebasan seseorang individu daripada pertuduhan yang dihadapi sepatutnya berlaku setelah selesai proses kehakiman yang adil.

Menurut beliau, ia tidak sewajarnya diberhentikan sebelum selesai prosesnya dengan cara yang tidak berakidah dan tidak bermaruah.

WOIT

PEGUAM NEGARA

DAH BANTU

KAH KAH KAH

MUSTAHIL TAK

NAMPAK

AMIN

KES DNAA ZAHID

BOLEH DIJADIKAN

KEMPEN MENGOLAH

PERSETUJUAN 

PENGUNDI

AMIN

GUNAKAN DNAA

INI SAMA SEPERTI

KEMPEN 1MDB

AMIN

BAWA KE HULU

KE HILIR HINGGA

TERBARI

AMIN

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DNAA Zahid ni rakyat marhaen tak amik pot pun TT. Lg dimainkan, lg ramai yg sokong Zahid nnt. Klau x caye, tgk je la nnt. Huhu

Tanpa Nama berkata...

Hadi faham maksud DNAA dalam bahasa Inggeris? Saja tanya sebab tak pernah dengar Hadi cakap bahasa omputih kah kah kah bagaimana nak jadi PM Malaysia? Jangan marah-marah