Sabtu, 6 Januari 2024

ANWAR HILANG MAJORITI ?


Langkah Dubai berjaya kumpul 123 akuan sumpah?

KUALA LUMPUR – Langkah Dubai yang kecoh sejak seminggu ini didakwa telah berjaya mengumpulkan 123 akuan sumpah (SD) daripada ahli Parlimen yang mendakwa sudah hilang kepercayaan terhadap Perdana Menteri, Anwar Ibrahim.

Dakwa blogger, Raja Petra Kamarudin, kumpulan yang didakwa terlibat dengan Langkah Dubai itu juga sudah mencadangkan tiga orang calon perdana menteri baharu  untuk dipertimbangkan oleh Yang di-Pertua Agong.

Calon yang dicadangkan mereka ialah, Presiden Bersatu,  Muhyiddin Yassin, Ahli Parlimen Sembrong  Hishammuddin Tun Hussein dan Menteri Besar Terengganu, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.

Dakwa Raja Petra, beberapa pemimpin politik termasuklah mantan perdana menteri telah hadir ke Dubai sebelum menyerahkan nama-nama A\ahli Parlimen bersama SD kepada YDPA ketika lawatan rasmi ke emiriah Arah Bersatu (UAE) baru-baru ini.

Malah dakwa Raja Petra, SD Ahli Parlimen termasuklah UMNO, Barisan Nasional (BN), Perikatan Nasional (PN), Gabungan Parti Sarawak, Gabungan Rakyat Sabah dan Warisan.

“Beberapa Ahli Parlimen PN yang sebelum ini tampil menyokong perdana menteri sudah membuat pusingan ‘U’ dan menarik kembali sokongan, daripada lima orang saya difahamkan seramai tiga orang sudah tarik sokongan.

“Jadi angka sebanyak 120 akuan sumpah daripada Ahli Parlimen campur dengan tiga lagi wakil rakyat PN yang tarik sokongan terhadap PN, kini ada 123 akuan sumpah dan semuanya sudah diserahkan kepada YDPA.

“Mungkin minggu depan semua yang tandatangani akuan sumpah ini akan dipanggil oleh baginda,” dakwanya.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

WOIT

RAJA PETRA

BERLABON LAGI

KAH KAH KAH

YANG PENTING

BUKAN SAPA

JADI PM

KAH KAH KAH

YANG PENTING

KERJAAN INI 

BOLEH

 TUMBANG KE?

KAH KAH KAH

AMIN

Tiada ulasan: