Isnin, 15 Julai 2013

SELAMAT BERPUASA SEKALI LAGI





 SATU PEMAHAMAN
Huh huh huh...menangis baca pamahaman lu uncle...mmm tak penah pulak akal ku sampai ke tahap itu...selalunya pemahaman hanya untuk diri sendiri tanpa penah mengenal secara menyeluruh...uncle Sham...malam ni lu buat gua rasa kecik sesangat....pencerahan terbaik di malam yang indah....syukur syukur masih diberi peluang membaca....terus dan terus menyampai... on SELAMAT BERPUASA DAN BERAMAL
Anonymous
on 7/14/13
 LAWAN HAWA NAFSU
Amatlah sia-sia jika berlapar tanpa memahami konsep kesama-rataan terhadap golongan fakir di bulan puasa ini. Apalah gunanya berlapar serta menahan hawa nafsu sepanjang hari jika kos berbuka puasa selama 30 hari sama banyak dengan kos barang dapur selama dua bulan di bulan lain.

Apalah gunanya jika memahami erti lapar dan kesusahan si fakir tapi masih juga berasak-asak ke SOGO di hujung Ramadhan untuk mengenyangkan nafsu beli belah atas alasan meraikan kemenangan setelah sebulan berpuasa kerana telah dikaburi dengan tawaran "setahun sekali" tokey2 gedung. Sedangkan menyambut kemenangan dan melakukan pembaziran adalah dua perkara yang sangat2 berbeza. 

Jika kelazatan ayam percik dan smoothies banana dari chef terkenal sewaktu berbuka puasa kembali membutakan fikrah yang telah bersusah-payah berjuang di siang hari sehingga tiada pemahaman terhadap konsep kesama-rataan dan kebuluran si fakir miskin, maka jauh sekalilah untuk fikrah memahami dan mendalami sejarah asal usul menatang yang on SELAMAT BERPUASA DAN BERAMAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/14/13
 CIPLAKAN
TT...lu punyer tulisan ini mmg bikin hati gua semakin sedih.. lu cuba menunjuk2kan yg umat islam itu bebal dan semakin bodo-poyo berlapis2.. Jgn persoalkan kemonopolian kebenaran oleh ustat2 dan lebai2..kebenaran tidak dimiliki oleh mana2 agama melainkan islam..agama lain boleh melancap saja.. tak ada nilai di sisi Allah.. 

Lu cuba pula mengupas sesuatu amalan puasa yg langsung xder sesiapa menghayati.. kemampuan fikrah ini tidak boleh dipersoal oleh fikrah muslimin selama ini akan keabujilingan khidmat berpuasa... puasa yg ada hari ini sama ada dari lebai, ustat dan pemuka2 agama serata dunia yg mempunyai kuasa hanyalah dilihat palsu belaka kerana tidak mampu membaiki penghayatan puasa dan ramadhan krn hasil meniru2 dan ciplak hasil ugama yg disampaikan ulamak2 lepas tanpa boleh persoalkan mengapa umat2 itu berlapar.. 

Meniru berlapar ini juga satu keseronokkan dalam ibadah dan lu tatau yg perasaan indahnya stim menjadikan diri dalam keadaan pura2 bodoh bebal ni..kahkahkah.. on SELAMAT BERPUASA DAN BERAMAL
Anonymous
on 7/14/13
 TIDAK BERTAFAKUR DI MASJID
Hai TT, kuat pula kau berceramah di bulan puasa ni. Kau puasa tak?kah..kah..kah..Membebel kau siang dan malam!Aku tahu ramai penganut di Malaysia ni hanya puasa diwaktu malam saja, siang tak puasa!kah..kah..kah..Adakah Sang TT termasuk dalam golongan gerombolan tersebut?

 Berpuasa bagi banyak orang hanya mendapat letih saja!kah..kah..kah..Masakan tidak, bila tiba bulan puasa Sang TT dan gerombolannya akan ada satu tugas baru, iaitu merayau-rayau dari satu pasar Ramadhan ke pasar yang lain.Bukanya nak tafakur di dalam masjid untuk mengingat Tuhan. 

Dengan berlapar ini, ramai penduduk dunia hanya mengingati makanan-makanan yang enak saja untuk dijamah. Oleh itu adalah baik jangan puasa kalau macam tu. Hari-hari ingat makanan saja,macam TT,Kah..kah..kah. Memang betul kebuluran akan melanda Malaysia sedikit masa lagi. Apabila gerombolan United Malays National Organisation diberi kuasa untuk tempoh 5 tahun lagi,terima kasih pada SPR yang penipu tu, mamposlah kita rakyat Malaysia. Tanah on SELAMAT BERPUASA DAN BERAMAL
Anonymous

on 7/14/13


--------

Tiada ulasan: