Rabu, 23 Julai 2014

BACA DAN FIKIR SENDIRI




FACE BOOK
14 hrs · 
Hishamuddin Rais turut menyelar kenyataan Anwar Ibrahim yang menuduh Rusia membantu pemberontak di Ukraine menembak penerbangan MH17.
ASTROAWANI.COM
LikeLike ·  · 

INI TEK YANG DI HANTAR
Anwar without any proof accusd the Russian help the rebel in ukraine to shoot MH17. He is not right. China, India, German, Belgium etc made no statemt.And Najib  seen as world leader able to negotiate with the rebel. The question - who advice anwar? Tq isham rais

TERJEMAHAN

Anwar tanpa bukti telah menuduh Rusia membantu pemberontak untuk menembak jatuh MH17. Dia tidak betul. China, India, German, Belgium etc tidak membuat apa apa kenyataan. Dan Najib dilihat sebagai pemimpin dunia kerana berjaya berunding dengan pemberontak. Persoalan- siapa menasehat anwar? Tk isham rais

KEPADA SIAPA  TEK DI HANTAR 
bukan hanya kepada astro awani
hantar juga kepada semua
wartawan kenalan
malah hantar juga 
kepada ramai pemimpin
pakatan - pkr-dap-pas- yang 
no talipon mereka ada dalam simpanan
talipon cap ayam hishamuddian rais




Hishamuddin Rais puji kejayaan Najib



KUALA LUMPUR: Kejayaan Perdana Menteri, Najib Tun Razak berdiplomasi dengan kumpulan pemisah Ukraine mendapat pujian ramai pihak.

Antaranya, bekas pemimpin pelajar Universiti Malaya, Hishamuddin Rais yang sebelum ini sering mengkritik pentadbiran Najib dan Barisan Nasional (BN).

"Najib dilihat sebagai pemimpin dunia yang berjaya berunding dengan pemberontak," katanya dalam satu SMS kepada Astro AWANI.

Hishamuddin turut mengkritik kenyataan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menuduh Rusia membantu pemberontak di ukraine menembak penerbangan MH17.

KAH KAH KAH

woit
tak timbul
puji dan bodek
luuu baca
luuu pikir sendirilaaaa

KAH KAH KAH


Usul MH17: Anwar sokong Najib berunding secara peribadi dengan pemberontak


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim menyokong tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berunding terus dengan pemimpin puak pemisah pro Rusia Alexander Borodai meskipun tindakan itu bakal mencetuskan kontroversi.

Anwar ketika perbahasan usul tergempar mengutuk insiden pesawat Malaysia Airlines MH17 di Dewan Rakyat, Parlimen hari ini berkata, beliau menyedari Najib terpaksa berunding dengan Borodai demi menjaga kepentingan rakyat yang terkorban.

"Tindakan perdana menteri berunding dengan pemberontak sudah pasti akan mengundang kontroversi, tetapi saya memilih untuk menyokong.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/usul-mh17-anwar-sokong-najib-berunding-secara-peribadi-dengan-pemberontak#sthash.bCz7loCz.dpuf


i rest my case

my lord

kah kah kah

----------

11 ulasan:

Awanama berkata...

cara baca arus perdana. kalo yang dipuji tu adalah musuh sebenar kita. TT not cool lg sebab dipuji di arus perdana. kah kah kah

Awanama berkata...

Cara membaca arus perdana. kalo yng dipuji tu adalah musuh sebenar kita. TT not cool lagi sebab dipuji oleh pihak musuh. kah kah kah

Awanama berkata...

ingat
bagaimana membaca
akhbar gerombolan
sapa kena puji orang jahat
sapa kena kutuk orang baik
kah kah kah

Awanama berkata...

makcik ni orang felda, Ishhhham.. makcik tak pahhhhhhham la apa ko cakap ni???

mak cik nak buat kuey!!! makcik nak raya!!! makcik bukannya nak dengaq pasal kapal terbang bodo tu.. depa dah mampuih dah.. mak cik sukur sbb makcik dapat duit dari najib.. najib dah jadi tuhan makcik dah la ni..ko paham tak ishammmm!!! anwar brahim seposen pun x bagi duit kat makcik..camana makcik nak sembah dia???

mufti bodo kita pun, sumer pakat sembah najib sebagai tuhan.. agama la ni dok bawah tapak kaki jo.. makcik nak buat kueyyyyy!!! ko paham tak ishammmmm..makcik nak raya!!! makcik nak dengaq budak2 main kabad.. hang tak mau dengaq ka???? makcik nak buat kueeeeeeeeyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!

Awanama berkata...

Ku sangkakan panas ke petang rupanya ujan ditengah hari..ko cuba buat lawak berdiri diakhir-akhir ramadhan ni eik..

Awanama berkata...

Lanchow lu la TT, bila utusex puji lu,itu menunjukkan yang lu memang poyo!Macam mana orang macam kau dapat pujian.Ini mesti kes kau cium tangan Najib Panda.

Aku hanya boleh caya cerita utusex jika mereka boleh siarkan soalan cepu mas kurun ini.SIAPA BUNUH ALTANTUYA? kah..kah..kah..

ini menunjukkan yang utusex cuba nak pikat kau,untuk menutup kejahatan najib Panda.

Woitt!
Sapa percaya pada Najib sewel dia adalah manusia paling lembu dilahirkan kedunia ini. kah..kah..kah...

Lancaululah mat monggol, masuk bakul angkat sendiri,lu tipu melayu feldangok bolehlah.kamu melayu 52% benci Najib.LU manusia paling suweyyyyyy.

Suku Samdol berkata...

inilah akibatnya graduan2 yg fail english tapi pakai lebai google utk translate teks sms TT.
kah kah kah
hancussss

Awanama berkata...

Anwar advise himself..if not, there will be double layer of advisor for kak jijah..kah kah kah..

Awanama berkata...

Pak isham pki xiaomi ke? Wa cayala sama lu...sama dgn gua jgk... You are my Mi fren... Wakaka.....

Awanama berkata...

Ko pon mahu tompang sekaki nak puji najib. Lu sapa bro.

Awanama berkata...

TT nk bodek upah bau karpap ke hahaha