Rabu, 23 Julai 2014

SELAMAT HARI RAYA KAJOL



SELAMAT  

HARI

RAYA KAJOL




'Kajol' dijel enam minggu, denda RM1,000

GUA MUSANG 22 Julai - Akibat tidak serik berpakaian seperti perempuan, penyanyi dikir barat tersohor Kelantan, Kajol terpaksa melupakan sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini apabila dia dihukum penjara enam minggu dan denda RM1,000 oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini.

Kajol atau nama sebenarnya Mohd. Hafiz Jeffri, 28, dijatuhi hukuman itu setelah mengaku bersalah berlagak seperti perempuan dengan memakai baju perempuan berwarna hitam, bercoli hitam, bersubang serta membawa beg tangan di tapak ekspo Felda Aring 6 di sini kira-kira pukul 11.45 malam, 7 Mei lalu.

Hakim Syarie, Zubaidi Sulaiman memutuskan demikian setelah mendapati pemuda itu tidak serik dan melakukan kesalahan tersebut sebanyak tiga kali dalam tempoh empat tahun.

Zubaidi berkata, hukuman kali ketiga ini diharapkan dapat memberi kesedaran kepada tertuduh untuk memperbaiki diri serta insaf dengan perbuatan yang dilakukan.


KAH KAH KAH

seludup bangla
seludup mayamar
seludup beras
seludup orang tino
rasuah balak
tak ada sapa ambil pot

tetiba  bila kajol 
pakai perempuan
ditangkap didenda dipenjara


ambo tak nak

royak lagi mi lod


7 ulasan:

Awanama berkata...

zalim...penjara boleh mengubah dia ka? kalau merengkuk dlm penjara lelaki, habislah kajol.

sri hartamas

Awanama berkata...

http://www.rollingstone.com/music/news/marx-was-right-five-surprising-ways-karl-marx-predicted-2014-20140130
Link ni tulisan yg bagus untuk anak muda faham apa sedang berlaku dgn sistem kapitalis sekarang seperti yg dijangka Marx. Harap siarkan untuk semua pembaca blog. Yg mi no spik ingris, bolih tampal kat google translate melayu kah kah kah

Awanama berkata...

Poyo.......
kah...kah...kah....

Awanama berkata...

Tak salah aku kajol ni dia buat persembahan pentas....macam berlakon lah....apa pulak salahnya...??? lagipun setakat orang Felda Aring 6 Tu aje yang nonton....Felda Aring ni bukan nya tengah bandar pun...nun jauh dalam utan nu....Camana pulak yang menyamar jadi pompuan dalam maharaja lawak yang di siarkan dalam tv seluruh malaysia???? tak salah ke??? Atau ada double standard ke??

Awanama berkata...

x balik modal sangat la penjarakan kajol ni..

6 minggu x 7 = 42 hari
makan sehari banduan, katakan RM8

RM8 X 42 = RM336.00

Baju salin dan kelengkapan banduan (mandi, cebok berak kencing, upah ustat yg biol utk sekolahkan balik kajol ni [kerja sia2], dll) SELAMA 6 MINGGU = RM400.00..

Jumlah = RM736.00

Baki = 1000 - 736 = RM264.00

Jadilah..gomen untung jugak sikik2 hasil berniaga kecil2an ni.. boleh buat topup bayar gaji gomen serven..

Tapi yg best, duit 1000 tu, kajol bayar dgn maki-makian.. kahkahkah.. patut la org keje gomen ni, hilang cahaya keimanan di wajahnya.. pakat2 muka mcm taik jo..kahkahkah..

mmg aruah mak gua larang kerje gomen dan keje bank.. mungkin ini hikmahnya..

Awanama berkata...

"MB dakwa 100% rakyat K'tan mahu hudud"
http://www.malaysiakini.com/news/269585

Adakah Kajol termasok dalam 100%? Kah kah kah....

*
**

Awanama berkata...

belakang kajol robek nanti woit
habis punah jahanam
kah kah kah
mat warden pun tumpang sekaki juga nanti
kah kah kah