Rabu, 23 Julai 2014

BIJAK DAN TEPAT






KOMENTAR
musuh mula menyerang
musuh mula menghalang

ini maknanya
langkah kajang tepat
ini maknanya wan azizah
menjadi mb selangor 
satu langkah bijak
lagi stratejik




 | July 23, 2014
Tan Keng Liang
Pengumuman pertukaran MB Selangor tanpa perkenan Sultan Selangor merupakan suatu tindakan yang 'biadap' More ››



Anwar Ibrahim tidak faham Perlembagaan Selangor, kata Noh Omar


Tindakan Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim memilih isterinya yang juga Presiden PKR  Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar Selangor baharu menunjukkan beliau seorang yang tidak memahami perlembagaan negeri.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri, Noh Omar berkata tindakan ketua pembangkang itu juga menunjukkan seolah-olah beliau mempunyai kuasa penuh dalam menentukan kedudukan menteri besar dan menguasai PAS dan DAP.


'Pilih Azizah hanya penuhi nafsu politik Anwar'12:11PM Jul 23
Ketua Pembangkang Selangor,  Mohd Shamsuddin Lias berpendapat pemilihan Presiden PKR Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor yang baru, hanya untuk memenuhi tuntutan 'nafsu politik' suaminya, Anwar Ibrahim.

Tambahnya, tindakan mengantikan Abdul Khalid Ibrahim itu tidak menyelesaikan kemelut perebutan kuasa yang berlarutan dalam parti itu, lapor Berita Harian hari ini.





KAH KAH KAH
woit tak kan
tak faham
kah kah kah
---------

7 ulasan:

Unknown berkata...

woit tt, dia orang ni bukan tak paham, tapi buat-buat tak paham, species pak angguk dan bangang, kah kah kah

FOUR WIRE berkata...

Yang peliknya kenapa puak2 UMNO duk meroyan sakan tak senang duduk gatal semua buntut bila WAWI akan menjawat MB... Cuba anda semua pikir betul2 apa rasionalnya....ha ha ha ha..
Faham2 lah ye..pikir2kan lah..
Kalau tak faham hantuk kan kepala bana kat pokok kaktus..

DIDI KOTA BELUD berkata...

Cara nak baca utusan.....kalau kuar taik hijau....dia akan lapor yang kuar taik tranparent......kalau tercirit dalam suar katak..dia akan lapor...taik tu dipaksa kuar dalam suar badak.....kikiikikikiki......dan yang paling agung........kalau badak tu beranak autodeduct...dia akan lapor...badak tu tak mengandung.........kakakka...lozzzeeerrrrrlah kalau fan pada media prima punya medium....lozzeerrrrrrrr.....ibu jari ngan terlunjuk kasi terbalik letak kek dahi sambil makan kuaci...........

Awanama berkata...

yg pasti matlamat semua ada ekonomi
iaitu DUIT DUIT DUIT
kah kah kah kah
yg pelik puak bee end dok meroyan
strategi rampas selangor telah disedari
raja petra tu dah kena beli
berapa lama nak dok kat london tu
dulu perak lingkup balik
kemudian kedah jatuh
bukan kerana pas tak bagus
kerana pas tak pandai urus ekonomi
perak jatuh atau dijatuhkan
semua pasal ekonomi
jib target selangor pasal apa ?
ekonomi juga lah
kah kah kah
nak jadi pemimpin kuat
kena ada duit
kalau setakat bagi ucapan
air liur busuk tak jadi apa apa
sebab apa org dok cium tangan lembut Jib
semua utk.dapat ekonomi status politik status dan sosial status
ada sebab
org bukan bodoh
kawan mana ada ikhlas zaman sekarang
nak kawan.dengan TT dapat apa
pa.chu ching.saja
kah kah kah
malaysia boleh
kah kah kah

manusia cukup mudah lupa
hanya memikir bercakap berputar
isu yg baru saja
yg lama yg luput sudah lupa
strategi tu kah kah kah
pelandok lupa jerat
tapi jerat tak.pernah lupa pelandok
kalau mb tak tukar
selangor akan tumbang juga
kah kah kah

masih jadi bacul
masih jadi bodoh
masih jadi mandul
jadi lah apa pun
asal poket aku ada DUIT
kah kah kah

Awanama berkata...

Anwar nak 2.25 bilion dari water deal..senang je..tapi TSKI kedekut dgn PKR..awat susah2 nak pikir...ooo..silap..TSKI tak cukup korup macam mengkome...kah kah kah..

Awanama berkata...

hairannya......
tikus pun mencelah meroyan....
kah...kah...kah....

Awanama berkata...

Mat cai umngok memang bengong... yg najib tukar mat said, taib mahmud tukar adenan satim tak apa pulak... bila khalid nak kena tukar, umngok pulak yg terkinja-kinja...weeiii ngok ini urusan parti umngok ke parti pkr? Khalid tertakluk kpd keputusan parti pkr dan pimpinan pr tau tak? Lantak diaorglah nak lantik siapa pun...yg hang melalak tak tentu pasal ni kenapa? Aduhaiiii...