Jumaat, 31 Oktober 2014

INI BETUL HASAN MALEK






Cadang haram 'Benzoyl peroxide' dalam tepung


KUALA LUMPUR: Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mencadangkan kepada Kementerian Kesihatan supaya penggunaan bahan peluntur, 'Benzoyl peroxide' (BP) diharamkan dalam tepung gandum yang dijual di negara ini.
Menterinya, Hasan Malek, berkata ia berdasarkan rumusan kesihatan yang mengakui BP tidak memberikan sebarang khasiat kepada pengguna, sekadar memutihkan tepung gandum yang bermutu rendah supaya berubah putih untuk menarik perhatian pembeli.
"Kita akan berjumpa Menteri Kesihatan (Datuk Seri Dr S Subramaniam) bagi membincangkan keperluan BP dalam tepung gandum, sama ada ia diperlukan atau tidak. Tidak semua tepung guna bahan itu dan ia tidak pun menjejaskan kualiti tepung berkenaan," katanya ketika dihubungi BH, semalam.
KAH KAH KAH

woit
ini betul hasan malek
kalau dah tahu ini racun

nak bincang apa lagi
nak buat cadangan apa

bicang tak abis abis haramkan terus
ini bukan dedak

KAH KAH KAK

NOTA
hasan malek 
satu satunya warga
dari kuala pilah
yang hidupnya makan dedak


-----------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bila bleach tu diharamkan, harga tepung dengan besar hatinya tentu akan dinaikkan.. maklumlah "tepung organik".. any stetment keluar dari hasan malek adalah pukulan ke atas rakyat malaysia...

Tanpa Nama berkata...

Sejak jadi menteri..Barang-barang pengguna makin naik-naik dan naikkk harga dan pemantauan hot-hot pigshit sahaja.. Hanya harga Hassan Malek saja yang turun dan tak naik-naik..tapi siapa mahu beli Hassan Malek kecuali bini Rosmah? Kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

Woii tt
Hasan malik bukan seka$pung dgn hang ka?

usop berkata...

ce try check, kot2 hasan malik ni ade bau2 kentut dgn big mama...guna kabel sedara nk dpt jd menteri..