Isnin, 20 Oktober 2014

PERLUKAH HINA ULAMAK





Program sentuh anjing cubaan hina ulama,

kata bekas mufti Johor -



Bekas Mufti Johor Nooh Gadut berkata penganjuran program "I want to touch a dog" anjuran umat Islam di Selangor semalam sebagai satu percubaan untuk menghina ulama dan pihak berkuasa agama.
Penasihat Majlis Agama Islam Johor (Maij) itu berkata, perbuatan menyentuh anjing secara sengaja adalah haram kerana ia merupakan najis berat iaitu najis mughallazah yang dipandang secara serius dalam mazhab Shafie dan Hanbali.
"Jangan cuba mencipta budaya yang bercanggah dengan Islam dan mazhab Shafie, apatah lagi mempunyai unsur menghina ulama di negara ini," katanya seperti dilaporkan Berita Harian hari ini
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/program-sentuh-anjing-cubaan-hina-ulama-kata-bekas-mufti-johor#sthash.mvTPt1Gp.dpuf


KAH KAH KAH

woit
perlu kah di cuba 
perlukah dihina ulamak

ni betul 
tergolek dog ketawa
ini lawak klasik
sepanjang tahun
kah kah kah

KAH KAH KAH

JAI DAN EZI 
TERGOLEK KETAWA


--------------

15 ulasan:

Awanama berkata...

1.puak-puak neraka!!itulah janji Allah pada hangpa semua!!
2.sama-sama dibakar dengan puak-puak kapiaq !!!
3.meloncatlah puak-puak neraka oii!!!!esok bila mati meloncatlah hangpa di neraka jahanam!!!

Shah berkata...

Yg lawak dan bodoh tue ko...xde program lain ke nk bt..lepas nie bt la plak program pegang babi beramai2...puii...

Awanama berkata...

eee..eee..kominih dah marah dah. Kalau ikut ajaran kominih anjing boleh makan sama macam kambing. Kalau seseorang tu ngaceng anjing pun boleh ditutuh...kah..kah

Awanama berkata...

Sentuh bukan makan anjing atau khinzir adalah - Najis boleh disucikan dgn air dan tanah liat.

Mentadarah wang haram /rasush camno nak sucikan ?

DD KAYBEE berkata...

Gadut gadut......gadut badut amput semput bubut luput cabut siput makan rumput puput ribut sudut kumput kumput ulat kelulut kentut kentut kena lutut nyalak nayalak saja kerja kau gaduttttt......kakakkaka....nama bapa dia dia pun salah sebut ada atie mau larang urang sayang anjing...gadut gadut...kalau disabah ni nama dia ni anjing yang pakai....kupi kupi...gadut sini kauuuuuu.....kakakkakakakakakaka

Awanama berkata...

Najis mughallazah.ini betul-betul nak tibai mat monggol ni.kah..kah..kah..

Mat monggol akan tanya apa itu najis mughallazah.Mughallazah ertinya bukan dapat entot free.kah..kah..kah..

Awanama berkata...

Saya x rasa ini bukan utk hina ulamak, ini semua nak kenen umngooook.kalau hanjing diketahui haram najis buat acara supaya kurangkan buang fobia memegang anjing, ini juga bertujuan supaya kita tidak fobia dengan harta haram. kenapa orang boleh tidur lena berbantalkan duit diperolehi dari rasuah dan salahguna kuasa.kenapa ada manusia boros boleh tidur lena diatas tilam duit rakyat? Sedangkan khalifah pon haramkan harta rakyat utk kepentingan diri.

Nazrio berkata...

jai tu jujur..ezi tu macam munafik jer

Awanama berkata...

Kepala bana la
Kedai 4D melata sekitar alam melaya tak rasa hina ka?
Kilang ayak pening suikit punya gundu tak rasa hina?
Big mana tak pakai tudung tak rasa hina?

Awanama berkata...

hina ulamak ?

ulamak makan gaji buta ?

ulamak barua & broker pun kira ulamak ke ?

mamak , sup kepala biawak mari sini satu....

Unknown berkata...

Pegang anjing hukumnya HARAM tak?
Pegang babi hukumnya HARAM tak?
Salam dengan perempuan hukumnya HARAM tak?
Makan daging babi hukumnya HARAM tak?
Makan Rasuah hukumnya HARAM tak?
Berfikir dan bertaakul dengan sejelas-jelasnya. Najis dengan Hukum Haram ada bezanya. Jangan terikut-ikut ....

Awanama berkata...

kah kah kah...woit...dia takmau masuk syurga biarkanlah...kah kah kah...kasbed kat malaya bersepah tak hina ulama pon...kah kah kah...genting buat tinggi melebihi masjid tak hina ulama pon...kah kah kah...woit...ulamak taik kucing kalau berani hal begini saja...i cabar you keluarkan fatwa fatwi haramkan kasbed di malaysia...hari2 ulama lalu dpn kilang kasbed shah alam...kah kah kah....atau sampai dpn kilang tutup mata...adillah dlm berkata kata..tangkap penganjur sentuh anjing...tangkap juga tokey kasbed...kah kah kah...aku pon tak suka anjing sbb anjing boleh dibrokerkan untuk menjadi barua...kesian anjing tu tak pasal2 masuk mahkamah

Mummy Dina berkata...

Kesiannya..ni la jadinya bila pakai ikut tanpai ilmu..

Awanama berkata...

Melayu dan butthurt berpisah tiada. Melayu adalah pemilik segala neraka dan boleh humban sesiapa masuk neraka terutama Isham Rais.. kahkahkah.. kesian Isham.. tak sempat nak cskap spa2, dah kena humban masuk neraka..

Maiku Kamishiro berkata...

Fierozz Sasmes berkata...

kah kah kah...
kah kah kah...
kah kah kah..
tergolek dog ketawa.. >_< >_<
kah kah kah..
kah kah kah..
kah kah kah..

macam mana sentuh anjing bole menghina ulama'..? kah kah kah..
ok, ok.. klu berpegang pada mazhab Syafie skalipun, cuba terangkan, macam mana sentuh anjing bole menghina ulama'..? kah kah kah..
ulama' rasa terhina ke bila kita sentuh anjing..? kah kah kah..
klu ulama' tu mazhab maliki atau hanafi, menghina ulama' jugak ke..? kah kah kah..
hari2 org berzina kat jalan thambypillai, bukit bintang.. ulama' tak rasa terhina ke..? kah kah kah..
hari2 org berjudi kat pusat judi halal, adakah ini memuji ulama'..? kah kah kah..
pemimpin rasuah gelapkan duit rakyat, sentuh anjing jugak yg menghina ulama'.. kah kah kah..
klu menganjing macm mana pulak..? hina ulama' jugak tak..? kah kah kah..
woof woof..!! kah kah kah..!!!!

>_<