Ahad, 10 Mei 2015

MAT BRONSON






FACE BOOK



Pengumuman tn hj mohamad sabu utk mempertahankn jawatan timbalan presiden PAS menunjukkan komitmen beliau yg sgt tinggi kpd perjuangan islam & perjuangan membela rakyat..

Mat sabu adalah antara pemimpin awal yg bersama- sama bersusah payah berjuang dgn almarhum fadzil noor di zaman pas mula bangkit dalam politik tanahair setelah mengalami zaman gelap ketika ditendang keluar oleh bn..

Saya terkenang satu kisah antara saya, mat sabu & almarhum fadzil noor ketika itu saya masih di tingkatan 2, almarhum ketika itu perlu berceramah di 2 lokasi, almarhum tinggalkn saya di lokasi pertama: kamu duk sini dulu, nanti baba mai balik, kamu dengar 


ceramah mat sabu..inila jiwa seorang pemimpin yg tidak mengajar utk taksub kpd sesiapa walau ayah sendiri..kehebatan & kesetian mat sabu diiktiraf almarhum fadzil noor bila mat sabu diarahkn bertanding di parlimen kuala kedah yg mana almarhum dgn strategi politik 
berani bertukar dun dr bukit raya ke anak bukit, salah satu dun di parlimen kuala kedah..keempat-empat parlimen & dun dimenangi pas dlm pru ke-10..sekadar bersandar pada kenangan..


--------------

13 ulasan:

Awanama berkata...

I LOVE MAT SABU...such a magnanimous leader..

Awanama berkata...

Tapi pendapat aku lain. Kita bagi aje semua jawatan tu kat ularmak. Bior dia bawak jawatan tu masuk kubor. Sorang bawak satu jawatan tunjuk kat malaikat.

Awanama berkata...

M.Sabu nama besar dlm simpang siur dipentas perjuangan melawan umno/bn.

Puak Lebai dlm pas selalunya gunakan M.Sabu sebagai penceramah utk mengisi tabung keperluan mereka .

M.Sabu hanya layak sebagai Ayam Sabung Pas utk kepentingan Lebai bin Labi dlm pas

Awanama berkata...

masuk 2015..hanya berapa kerat peminpin yg setaraf usahanya berjuang mcm mat sabu.. 2-3 ekoq jer..

underBear berkata...

aku masih ragu kekuatan dia ni.
Pendang,kola kedah,teganu.
Kalah direct...

underBear berkata...

Aku masih ragu kekuatan dia ni.
Terengganu kalah. Kuala kedah kalah. Pendang pon kalah.
Mungkinkah dia ku li versi pas?

Awanama berkata...

Abang mat terbaik.

Awanama berkata...

Masa tu mat syabu belom kenal dunia....

Ak berkata...

Abg Mat Sabu hero rakyat..tahu hati perut rakyat..kalau org macam abg mat ni tak dinaikkan..aku rasa dunia ni memang x adil..peduli apa kalau geng2 kopiah yg xde hati perut nk jatuhkan abg mat..abg Mat Sabu jgn menyerah dgn org macam tu...fikir utk golongan2 susah..siapa lagi nk berjuang utk kitorang semua..Hidup Rakyat!!!!

Awanama berkata...

"Hangpa paham dak niii?" Kah kah kah kah

Awanama berkata...

jgn percaya kpd ustaz/ustazah yg kuat nafsu dunia.

Awanama berkata...

Abe mat pemimpin realistik bukan poyo bukan kaki bodek bukan geng kopiah...kah kah kah satu yang penting bukan kaki balak bukan kaki mini cooper kah kah kah... orang macam ini tak layak untuk pas...kena pakai mini cooper baru layak... stopa ali apa cerita... bagi ceramah dapat duit dapat lubeeee kah kah kah...mampooos woit

Awanama berkata...

underWear, kalah lah 10 kali pun, jika kita tetap bangun disitu lah letaknya kualiti kepimpinan kita. Usah kata kalah pilihanraya, keluar masuk lokap dah, ISA
dah, keluar masuk mahkamah lagi lah. Tapi Abang Mat tetap Abang Mat.